Producent „Familiady” z 940 tys. zł wpływów i 92,2 tys. zł straty w II kwartale br.

Spółka Astro, producent teleturnieju „Familiada” i nadawca kanału E-Sport, w minionym kwartale zanotowała 939,9 tys. zł wpływów sprzedażowych i 92,2 tys. zł straty netto, a w całej pierwszej połowie br. - 1,54 mln zł wpływów i 174,6 tys. zł straty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Producent „Familiady” z 940 tys. zł wpływów i 92,2 tys. zł straty w II kwartale br.
„Familiada”; fot. TVP

Przychody sprzedażowe Astro wzrosły z 623,2 tys. zł w pierwszej połowie ub.r. do 939,9 tys. zł w minionym półroczu. Jednocześnie koszty sprzedanych produktów poszły w górę z 390,3 do 624 tys. zł, natomiast koszty ogólnego zarządu zmalały z 399,9 do 296,4 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 37,9 tys. zł do 248 zł.

W efekcie wynik spółki ze sprzedaży poprawił się ze 166,9 tys. zł straty do 19,5 tys. zł zysku, a wynik operacyjny - ze 177,4 tys. zł straty do 32,4 tys. zł. Jednocześnie wzrost kosztów finansowych z 93,4 do 122,9 tys. zł sprawił, że firma zanotowała stratę netto, przy czym zmalała ona z 272,5 do 92,2 tys. zł.

- Drugi kwartał nie przyniósł w spółce wydarzeń o nietypowym charakterze, które w istotny sposób wpłynęłyby na osiągnięte wyniki finansowe. Głównym źródłem przychodów nadal pozostaje produkcja kolejnych odcinków teleturnieju „Familiada” na zlecenie Telewizji Polskiej - podano w sprawozdaniu finansowym Astro. Zaznaczono, że firma ponosi też podwyższone koszty bieżącej działalności z uwagi na funkcjonowanie stacji telewizyjnej E-Sport, która nie przynosi jeszcze wpływów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/familiada-ogladalnosc-w-sezonie-2017-2018-tvp2-liderem-rynku,7171409645651585a ##

W całym minionym półroczu przychody sprzedażowe Astro zwiększyły się w skali roku z 1,51 do 1,54 mln zł, a koszt sprzedanych produktów - z 599,1 tys. zł do 1,06 mln zł. Natomiast koszty ogólnego zarządu spadły z 710,2 do 479,2 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne - z 65,3 do 2,8 tys. zł, a koszty finansowe zwiększyły się ze 173,6 do 196,7 tys. zł.

W konsekwencji firma miała 174,6 tys. zł straty netto, wobec 18,1 tys. zł zysku rok wcześniej.

grafika

Niebawem reklamy w E-Sporcie

Wiosną ub.r. E-Sport pojawił się w ofertach sieci Vetra i Multimedia Polska, Toya i Inea, a w styczniu br. - w ofercie Orange TV. Od 15 sierpnia br. stacja jest objęta badaniem telemetrycznym Nielsen Audience Mesaurement, dzięki dosyłowi sygnału przez UPC Polska.

Astro w raporcie finansowym podało, że w kanale zrealizowano już kampanie marketingowe dla Hewlett-Packard i Intela. - Dodatkowo trwały rozmowy z domami mediowymi zainteresowanymi nawiązaniem współpracy mającej polegać na umieszczeniu reklam na kanale E-Sport - poinformowała spółka, zaznaczając, że objęcie stacji badaniem Nielsen Audience Mesaurement bardzo przybliża ją do rozpoczęcia emisji spotów.

Firma od ponad ośmiu lat jest notowana na warszawskim rynku giełdowym NewConnect. Prezesem spółki jest Ryszard Krajewski, a głównym akcjonariuszem - należąca do niego firma RK Produtions (ma 82,4 proc. akcji). We wtorek na zamknięciu sesji cena akcji Astro wynosiła 42 grosze, co dawało kapitalizację firmy wynoszącą 11,4 mln zł.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online