Firefox zdobywa Europę

Już prawie 1/4 internautów w Europie korzysta z przeglądarki Firefox - wynika z badania XiTi.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Podczas gdy tylko 15 procent amerykańskich użytkowników internetu korzysta z tej open-source’owej przeglądarki, w Europie wskaźnik ten wynosi 24 procent. Tylko w rejonie Oceanii może ona pochwalić się większą popularnością (25 procent).

W porównaniu z kwietniem ubiegłego roku, z Firefoksa w Europie korzysta prawie 5 procent więcej użytkowników. Przeglądarka najbardziej popularna jest w Słowenii, gdzie korzysta z niej 44,5 procenta internautów. Na drugim miejscu jest Finlandia (41,3 procenta), przed Chorwacją (36,5 procenta), Niemcami (36,2 procenta) i Słowacją (35,3 procenta). Tuż za nimi plasuje się Polska (35 procent).

Z powyższych danych widać, że Firefox cieszy się większą popularnością w krajach Europy Wschodniej. Na zachodzie kontynentu przeglądarka nie ma tak dużego powodzenia. Dla przykładu w Holandii korzysta z niej 13,3 procenta internautów, we Włoszech 15,5 procenta, w Hiszpanii 15,7 procenta, w Portugalii 17,3 procenta, w Wielkiej Brytanii 18 procent, a we Francji 22,3 procenta. Trzeba jednak zaznaczyć, że w większości krajów zachodnich liczba użytkowników korzystających z Firefoksa stale rośnie.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 5-11 marca na próbie 91663 stron internetowych monitorowanych przez firmę XiTi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska