Firmy motoryzacyjne tną wydatki na reklamę

Wydatki firm motoryzacyjnych na reklamę w USA znacząco zmniejszyłysię w I kwartale bieżącego roku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według firmy badawczej Nielsen w pierwszych trzech miesiącachbieżącego roku wydatki te spadły o 12 procent do nieco ponad 2miliardów dolarów, a według TNS o 13 procent do około 3,2 miliardadolarów - informuje serwis Adweek.

Najbardziej swoje nakłady na reklamę obcięły firmy Ford iChrysler. Według obu firm badawczych Ford zmniejszył swoje wydatkio około 30 procent, a Chrysler o ponad 40 procent (Nielsen: o 47procent, TNS: o 42 procent).

Jednak dane Nielsena i TNS nie pokazują całego obrazu. Przedewszystkim Nielsen w swoim raporcie nie uwzględnił w ogóle nakładówfirm motoryzacyjnych na reklamę internetową, a TNS monitorowałjedynie reklamy graficzne, nie biorąc pod uwagę chociażby reklam wwyszukiwarkach.

Tymczasem firma eMarketer w swoim najnowszym raporcieprognozuje, że w bieżącym roku wydatki branży motoryzacyjnej nareklamę online wyniosą 2,98 miliarda dolarów, co w porównaniu zrokiem 2007 oznacza wzrost o 21,6 procenta. Na kolejne lataeMarketer przewiduje również solidny wzrost w tym sektorze: 2009 -o 13,8 procenta, 2010 - o 13,6 procenta, 2011 - o 17,1 procenta,2012 - o 24,4 procenta. W roku 2012 wydatki mają wynieść 5,61miliarda dolarów.

źródło: Adweek

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu