Startuje Follovers - wspólny projekt Viacom i BrandBuddies. „Stawiamy na młodych twórców z TikToka i Instagrama”

Viacom International Media Networks wspólnie z BrandBuddies uruchomił projekt Follovers, do którego angażowani są młodzi twórcy ze środowiska TikToka i Instagrama. - Dzięki tej współpracy możemy poszerzyć spektrum naszych działań i zaoferować twórcom i naszym partnerom komercyjnym zupełnie nową wartość - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Wysocka, wiceprezes ds. licencji, projektów niestandardowych i mediów cyfrowych w VIMN Polska.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Follovers to format stworzony wspólnie przez Viacom i BrandBuddies. Adresowany jest do młodych twórców internetowych związanych ze środowiskiem TikToka i Instagrama. Uczestnicy tego projektu stworzą różnego rodzaju treści, które będą na bieżąco udostępniane w krótkich materiałach na nowo powstałych kanałach Follovers, a także na platformach z portfolio Viacom - zarówno w kanałach linearnych, jak i w social mediach tego nadawcy.

- W naszych działaniach stawiamy na maksymalnie efektywne dotarcie do naszej młodej grupy odbiorców, zarówno w obszarze telewizji linearnej, jak i w świecie cyfrowym. Nasze dotychczasowe doświadczenia we współpracy z twórcami internetowymi w zakresie marketingowym przy promocji naszych marek lub przy projektach komercyjnych dla naszych klientów były bardzo pozytywne i umożliwiały nam dotarcie do naszych widzów na wielu platformach. Dzięki współpracy między Viacom, BrandBuddies i TikTokiem, możemy poszerzyć spektrum naszych działań i zaoferować młodym twórcom i naszym partnerom komercyjnym zupełnie nową wartość - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Wysocka, wiceprezes ds. licencji, projektów niestandardowych i mediów cyfrowych w polskim oddziale Viacom International Media Networks. - W ten sposób łączymy wiedzę i doświadczenie Brand Buddies oraz TikToka z pełnią możliwości Viacom - siłą naszych marek, czy dostępem do lokalnych i międzynarodowych eventów - dodaje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/aplikacja-nickelodeon-play-dostep-klienci-play-jak-dziala,7171054232229505a ##

Projekt stawia na twórców, którzy realizują różnego rodzaju pasje. - Łączymy ich w jedną ekipę wspólnie podejmującą się różnorodnych zadań. Społeczność będzie mogła śledzić ich działania w internecie, a wybrane fragmenty pojawią się na antenie MTV. Obecnie w ekipie jest już 10 twórców, kolejnych 15 zostanie wybranych w ogólnopolskim castingu, który ruszył w czerwcu - informuje nas Wysocka.

Nabór uczestników do projektu nadal trwa - jest on wspierany kampanią promocyjną w telewizji (MTV, MTV Music, Comedy Central, Nickelodeon) oraz w kanałach social media Viacomu. - Projekt ten jest ważny nie tylko z punktu widzenia wizerunku, czy ciekawych działań marketingowych, lecz ma wszelkie predyspozycje, by w długofalowej perspektywie stanowić nową linię biznesową. Poza działaniami związanymi z budowaniem świadomości marki, czy jej pozytywnego wizerunku, jest to świetne narzędzie dla naszych partnerów komercyjnych poszerzające możliwości dotarcia do młodych odbiorców - zdradza w rozmowie z nami wiceprezes ds. licencji, projektów niestandardowych i mediów cyfrowych w VIMN Polska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/viacom-w-polsce-wplywy-o-10-proc-wyzsze-zysk-zmalal-z-13-7-do-8-3-mln-zl,7171069524539009a ##

Follovers z założenia jest projektem długofalowym, a z czasem skład ekipy może się zmieniać, ponieważ będą dochodzić nowe osoby. Jak zapewnia nas Monika Wysocka, jeśli pojawi się w projekcie rywalizacja, będzie ona jedynie pozytywna. - Nikogo nie będziemy wykluczać, a jedynie nagradzać zwycięzców danych wyzwań. Głównym założeniem formatu jest współpraca uczestników, aby wspólnie budować społeczność wokół marki Follovers. Na bieżąco wraz z twórcami będziemy podejmować, jakie treści produkować i udostępniać naszym odbiorcom - komunikuje nam.

Projekt zapewni także management młodym twórcom oraz kompleksową obsługę kampanii reklamowych z ich udziałem. Za sprzedaż oferty odpowiedzialny jest zespół BrandBuddies oraz zespół Brand Solutions, który w strukturze Viacom odpowiada za niestandardowe kampanie reklamowe.

- W Follovers proponujemy markom wpisanie ich produktów w pozytywny świat pasji, przyjaźni oraz wyzwań. Marki będą mogły proponować ekipie ciekawe wyzwania, których realizacji podejmą się nie tylko uczestnicy Follovers, ale i cała zaangażowana społeczność. To zupełnie nowe podejście - komentuje nam z kolei Kamil Sokołowski, CEO BrandBuddies.

- Od początku roku obserwujemy wzmożone zainteresowanie marek kampaniami w aplikacji TikTok. Dla wielu marketerów dotychczasowym problemem był brak wiarygodnych statystyk. Dodanie przez aplikację narzędzi analitycznych znacząco ułatwi pozyskanie reklamodawców. Dzięki współpracy z TikTokiem możemy zaoferować naszym partnerom dostęp do oficjalnych danych, które nierzadko różnią się od tych zebranych na podstawie deklaratywnych ankiet - informuje portal Wirtualnemedia.pl Sokołowski.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-ma-juz-ponad-1-5-mld-uzytkownikow-miesieczniev ##

Według danych z drugiego kwartału 2019 roku, TikTok ma w Polsce ponad 2 mln użytkowników, z podziałem 73 proc. kobiet do 27 proc. mężczyzn. Średnio użytkownicy spędzają w aplikacji 45 min w 9 sesjach. Aplikacja w ostatnim czasie wprowadziła szereg rozwiązań biznesowych. Dostępna jest już analityka kont twórców. - Wszyscy twórcy Follovers posiadają konta Pro (biznesowe). Kampanie z twórcami można wspierać dodatkowo oficjalnymi formatami reklamowymi, które zadebiutowały także w Polsce - informuje nas Kamil Sokołowski.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"