#ForYouSummit, czyli jak TikTok wpływa na ewolucję komunikacji

Liczne inspiracje, solidna dawka merytorycznej wiedzy, case studies czołowych marek oraz sesje kreatywne odbyły się w trakcie pierwszego w Centralnej Europie TikTok #ForYouSummit - autorskiej konferencji biznesowo-marketingowej. Honorowym gościem tegorocznej edycji był David Shing - wizjoner, futurysta i ekspert w zakresie marketingu cyfrowego, który podzielił się z słuchaczami swoimi przemyśleniami na temat ekosystemu dzisiejszego świata biznesu i najnowszych narzędzi wspieranych przez sztuczną inteligencję.

materiał partnerski
materiał partnerski
Udostępnij artykuł:
#ForYouSummit, czyli jak TikTok wpływa na ewolucję komunikacji

Tegoroczna, pierwsza edycja konferencji, która odbyła się w środę w Warszawie, jest zarazem największym wydarzeniem biznesowym TikToka w regionie Centralnej Europy i jednym z największych w Europie. Motywem przewodnim jest hasło "Entertainment that drives impact" skupiającym się na unikalnym ekosystemie TikToka, łączącym angażujacy i inspirujący kontent, otwartą i kreatywną społeczność oraz niepodrabialny ekosystem dla biznesu. W całodniowej agendzie uczestniczyła ponad pięćsetka gości z ponad 10 krajów Europy.

Dla biznesu pytanie o TikToka to od dawna nie pytanie "czy". Z ponad miliardową społecznością na całym świecie TikTok jest miejscem, w którym zderzają się rozrywka, kreatywność i kultura, a marki mają wyjątkową okazję do bycia odkrytym i zainspirowania swoich odbiorców do działania Zwłaszcza rozrywka, motyw przewodni tegorocznego CE #ForYouSummit ma kolosalny wpływ na postawy konsumenckie, ponieważ będąc osadzoną w kulturze, wywiera wpływ, inspiruje naszą społeczność i staje się katalizatorem reakcji. Na TikTok treści są dobierane na podstawie tego, co nasza społeczność uważa za zabawne, więc przyciągają uwagę i budują zaufanie. 4 na 10 użytkowników TikToka twierdzi także, że czynnik „bycia podniesionym na duchu”, czyli wprost - zostanie rozbawionym, pozytywnie nastrojonym, jest kluczem do zmotywowania ich do dokonania zakupu – podkreślając znaczenie, jakie dla marek ma łączenie kreatywności i radości jako kluczowych składników w osiąganiu bezpośrednich wyników – podkreśla Liv Sandberg, General Manager, Global Business Solutions, TikTok Central Europe & Nordics.

Dlatego wśród serii inspirujących przemówień znalazło się, między innymi, wystąpienie Davida Shinga - australijskiego futurysty, mówcy, dyrektora kreatywnego i przedsiębiorcy. Znanego również ze swojej performatywnej osobowości oraz odważnego i polaryzującego pseudonimu "cyfrowy prorok". Shingy, wieloletni ekspert i strategiczny konsultant m.in. Verizona czy AOL-u, specjalizuje się w doradzaniu klientom w zakresie pomysłowych i skutecznych podejść do optymalizacji wartości marki w cyfrowym krajobrazie. Jego pasją jest edukowanie dużych marek w zakresie wyjątkowych możliwości, jakie dają pojawiające się technologie cyfrowe, społecznościowe i mobilne. Na ForYou Summit David opowie o wzajemnym wpływie TikToka i kultury popularnej.

Bardzo dużą wagę poświęcamy obecnie w rozmowach z klientami na temat tego, JAK skutecznie zaplanować obecność na TikToku. Z jednej strony mowa jest o całościowej strategii, rozumieniu i wykorzystaniu pełnego potencjału narzędzia. Stąd obecność Davida Shinga na naszym wydarzeniu, którego otwarte spojrzenie na innowacyjność, a jednocześnie głęboka świadomość zachodzących zmian w komunikacyjnym ekosystemie pomaga wyjść poza standardowe schematy myślenia o marketingu. Z drugiej strony mowa jest o kreatywności, jako kluczowym elemencie warunkującym skuteczność działań. 73% konsumentów nienawidzi pop-upów, 47% wzrostu sprzedaży z reklam uzależnionych jest bardziej od kreatywności niż od jakiegokolwiek innego czynnika, a 1 na 3 użytkowników TikToka jest otwarty na zakupy bezpośrednio przez TikToka dlatego, że widzi tam zabawny, kreatywny kontent. Dlatego tak wiele miejsca poświęcimy dobrym praktykom, ciekawym kampaniom i wniknięciu przez marki w świat społeczności TikToka – mówi Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok na Europę Centralną.

Program konferencji uzupełniają panele z twórcami oraz reprezentatami świata biznesu, mediów i rozrywki poświęcone ich unikalnym doświadczeniom z budowania obecności na platformie.

W rozmowie prowadzonej przez szefową działu operacji na CEE - Paulę Kornaszewską, wzięli udział: Marlena Jezierska - Head of Digital Marketing i Director of Podcast w Polsacie, Filip Szuksztul, twórca megapopularnego kanału filsoon.tv oraz uwielbiany prezenter telewizyjny i osobowość medialna - Krzysztof Ibisz, który właśnie dołączył do TikToka.

Z kolei w panelu dyskusyjnym na temat wspólnych punktów między TikTokiem, sportem i biznesem gościli: Joanna Ogórek, Head of Marketing w Lamborghini, Łukasz Gikiewicz, były piłkarz, komentator i ekspert telewizyjny, Maciej Kawulski, współzałożyciel polskiej federacji KSW oraz Bartosz Ostałowski, jedyny na świecie kierowca zawodowy i drifter, który prowadzi samochód za pomocą stóp.

TikTok stał się najszybciej rozwijającą się platformą rozrywkową w historii, która podbija serca coraz większej liczby użytkowników. Członkowie społeczności cenią ją jako źródło radości, możliwości wyrażania siebie w kreatywny sposób. Jest to też doskonałe narzędzie marketingu, z którego korzystają firmy z całego świata.

materiał partnerski
Autor artykułu:
materiał partnerski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"