„ABC tygodnik aktualny, bezkompromisowy, ciekawy” zadebiutował na rynku pod koniec kwietnia ub.r. Początkowo składał się z trzech grzbietów (oprócz głównego: magazynowy i lifestylowy), w lipcu ub.r. zmienił format na przypominający tygodniki opinii, a od października zaczął ukazywać się w poniedziałki, a nie jak wcześniej w środy. Każde wydanie liczyło 84 strony i kosztowało 3,50 zł.
Fratria nie zgłosiła tytułu do ZKDP ani nie podawała jego wyników sprzedażowych. Wiadomo jedynie, że pierwszy numer ukazał się w nakładzie 500 tys. egz.
W komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl wydawca nie podaje konkretnych powodów rezygnacji z papierowej wersji tygodnika. - Pismo ujawniało skandale związane z bohaterami sceny politycznej, nie stroniło od wyrazistych artykułów bazujących często na informacjach od anonimowych informatorów. To odróżniało „ABC” od klasycznych tygodników opinii - opisuje Maciej Wośko, naczelny pisma.

Od maja zespół redakcyjny tygodnika skupi się na prowadzeniu strony internetowej ABCtygodnik.pl, na której do tej pory ukazywał się jedynie zapowiedzi tekstów z papierowego wydania. Nie podano, czy wskutek jego zamknięcia nastąpiły zwolnienia. Teksty do „ABC” pisali przede wszystkim publicyści innych tytułów Fratrii: „W Sieci” i wPolityce.pl.
- Przed nami nowy rozdział aktualnego, bezkompromisowego i ciekawego pisania - już nie na łamach drukowanego pisma, a na stronie internetowej, dzięki której kontakt z czytelnikiem jest łatwiejszy, błyskawiczny i pozwalający na natychmiastową polemikę, reakcję - podkreśla Maciej Wośko.
Rok temu jednocześnie z „ABC” zadebiutował inny tygodnik tabloidowy - „Od A do Z” (wydawany przez Ringier Axel Springer Polska), który przestał ukazywać się w październiku ub.r.












