Wspomniana antyprzemocowa kampania rusza 25 listopada, a Fundacja SEXEDPL włącza się w akcję projektem zatytułowanym "Księcia z bajki się zachciało?!". Do sieci trafiły dwa spot z udziałem aktorów, Mateusza Damięckiego i Eryka Kulma, które wykorzystując motywy baśni, pokazują, jak wygląda przemoc seksualna, której doświadczają Polki.
Bajkowa kampania Sexed.pl
Spoty nawiązują do bajek o "Śpiącej królewnie" i "Kopciuszku". Znani z ról amantów Damięcki i Kulm kontrastują z językiem przemocy, który często pada wobec kobiet w postaci seksistowskich komentarzy, catcallingu czy wysyłania intymnych zdjęć bez zgody.
Celem kampanii jest uświadomienie, że takie zachowania nie są "niewinnym żartem", lecz stanowią podwaliny kultury przyzwalającej na przemoc seksualną.
Księcia z bajki się zachciało. 16 dni przeciwko przemocy ze względu na płeć

Centralnym elementem kampanii jest wsparcie Antyprzemocowej Linii Pomocy SEXEDPL, działającej dzięki strategicznemu partnerowi, Uber Polska. Linia oferuje anonimową, bezpłatną pomoc psychologiczną telefonu od poniedziałku do niedzieli w godzinach 10–22 pod numerem 720 720 020.
Kampania ma dwa główne cele: uświadomić mężczyznom, że pewne zachowania, które dotąd uważali za żarty, są przemocą oraz dać kobietom język i narzędzia do nazwania i przeciwstawienia się przemocy.
Reżyserem spotów jest Sebastian Pańczyk, zdjęcia zrealizowano w pałacowych wnętrzach Pałacu w Otwocku Wielkim.

Badania pokazują alarmujące dane: aż 56 proc. kobiet doświadczyło seksualnych komentarzy i "żartów" ze strony mężczyzn, a 1 na 3 mężczyzn nie dostrzega w seksistowskich komentarzach nadużycia seksualnego. Coraz częściej przemoc seksualna przenosi się do internetu, co dodatkowo komplikuje sytuację.
TikTok, jako partner komunikacyjny kampanii, wprowadza mechanizmy wyświetlania informacji o Antyprzemocowej Linii Pomocy SEXEDPL przy wpisywaniu słów związanych z przemocą seksualną, jednocześnie wspierając promocję edukacyjnych treści.











