TikTok odda nawet 90 proc. przychodów. Chodzi o subskrypcje

Modele subskrypcyjne w social mediach rozwijają się bardzo powoli. Co powinno dziwić, zwłaszcza jeśli popatrzymy na popularność takich platform jak chociażby OnlyFans. Wydaje się jednak, że na TikToku rozwój modeli subskrypcyjnych idzie zgodnie z planem.

Artur Roguski
Artur Roguski
Udostępnij artykuł:
TikTok odda nawet 90 proc. przychodów. Chodzi o subskrypcje
Subskrypcje na TikTok

Modele subskrypcyjne na TikToku dają możliwość między innymi publikowania wideo widocznych tylko dla płacących użytkowników, notatek, specjalnych naklejek, a użytkownicy, którzy płacą, dostają oznaczenie, po którym można ich poznać.

Twórcy mogą sami ustalić wysokość opłaty za subskrypcję — od 2,99 do 99,99 dolarów miesięcznie.

Subskrypcje na całym świecie działają od 1 października 2025 roku. Poza USA i Kanadą TikTok dzieli się po równo przychodami po odliczeniu opłaty za płatność na platformie iOS/Google w wysokości 15-30 proc. Jeśli twórca przekroczy 10 tys. obserwujących i w ostatnim miesiącu przekroczy milion wyświetleń swoich treści to TikTok dorzuca dodatkowe 20 procent (czyli 70 w sumie).

TikTok w USA i Kanadzie płaci więcej

Pierwszy próg zaczyna się już od 70 proc. Co więcej, aby przejść do drugiego, który gwarantuje aż 90 proc. zysku, wystarczy mieć 10 tys. obserwujących i 100 tys. wyświetleń, czyli 10 razy mniej niż w Europie.

Uruchomienie dodatkowego progu w Ameryce Północnej zdecydowanie zachęci większą liczbę twórców do działania, ale też pokazuje, że model subskrypcji dobrze się skaluje - rośnie zarówno wolumen płacących użytkowników, jak również twórców tworzących dedykowane treści.

Wspomniany na początku serwis OnlyFans oddaje twórcom 80 proc. całkowitego kosztu subskrypcji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały