„Gazeta Wyborcza” dogania „Fakt”, „Przegląd Sportowy” na podium w grupie komercyjnej (czytelnictwo dzienników)

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, który zanotował spory spadek czytelnictwa. Na podium znalazły się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od maja do października 2015 roku sięgało 10,33 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,74 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 1,41 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa wzrósł w ciągu roku o 0,39 pkt. proc. do 8,58 proc.Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (ZPR Media), który w analizowanym okresie czytany był przez 3,58 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,97 pkt. proc.Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego poziom czytelnictwa poszedł do góry o 0,67 pkt. proc. do poziomu 3,57 proc. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.Pierwszą piątkę uzupełnia dziennik „Metrocafe.pl” (Agora, wcześniej „Metro”). Jego czytelnictwo w okresie od maja do października br. zwiększyło się o 0,15 pkt. proc. do 2,99 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/super-express-z-najwiekszym-spadkiem-zyskala-gazeta-polska-codziennie-sprzedaz-dziennikow-w-pazdzierniku ##

W grupie komercyjnej liderem w fali maj - październik 2015 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się o 1,45 pkt. proc. do 9,15 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (8,82 proc.; do góry o 0,39 proc.). Zaś na ostatnią lokatę podium awansował „Przegląd Sportowy”, który przed rokiem był czwarty (4,06 proc.; do góry o 0,84 proc.).Warto dodać, że osiem tytułów w tym ujęciu miało lepszy wynik niż w grupie 15-75, a trzy dzienniki zanotowało gorszy wynik.

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja 2014 do października 2014 roku na losowej próbie 19 372 przypadków oraz od maja 2015 do października 2015 roku na losowej próbie 9 991 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 428 i 7 833 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online