„Gazeta Wyborcza” i „DGP” w dół, „Rzeczpospolita” i „Fakt” w górę

W listopadzie br. cennikowe wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” i „Dziennika Gazety Prawnej” były o 15 proc. mniejsze niż rok wcześniej. O ponad 10 proc.  wzrosły przychody „Rzeczpospolitej”, „Pulsu Biznesu” i „Faktu”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Cennikowe wpływy reklamowe polskich dzienników (bez autopromocji) w listopadzie br. wyniosły 213,2 mln zł, czyli 3,3 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl. Liderująca pod tym względem „Gazeta Wyborcza” (Agora) kolejny miesiąc z rzędu zanotowała spadek przychodów reklamowych – w listopadzie „na papierze” zarobiła z reklam 13,3 proc. mniej niż w tym samym miesiącu 2009 roku.

Również następna w zestawieniu „Polska The Times” (Polskapresse) osiągnęła mniejsze wpływy reklamowe (o 4 proc.) niż w listopadzie ub.r. W przypadku „Metra” (Agora) spadek tych przychodów wyniósł 8 proc., a w przypadku „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) – 15,4 proc. Jednak najmocniej – o 21,5 proc. – zmniejszyły się w skali roku wpływy reklamowe „Dziennika Polskiego”.

Z drugiej strony „Rzeczpospolita” (Presspublica) w listopadzie br. „na papierze” zarobiła z reklam niecałe 19 proc. więcej niż rok wcześniej, „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) – 14,5 proc. więcej, a „Fakt” (Ringier Axel Springer) – 13,5 proc. więcej. Nieco niższe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotowały „Super Express” (niecałe 10 proc.), „Echo Miasta” (9,5 proc.) i „Express Bydgoski” (8 proc.). 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online