„Gazeta Wyborcza” wycofuje reklamy z TVP, bo uważa ją za narzędzie propagandowe rządu

Telewizja Polska stała się narzędziem propagandowym rządu, dlatego wycofujemy z niej cały wielomilionowy budżet reklamowy - informuje Wirtualnemedia.pl Jerzy B. Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej” (Agora). - Wbrew pozorom to dobry i przemyślany krok - komentuje Katarzyna Baczyńska z domu mediowego Codemedia.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” wycofuje reklamy z TVP, bo uważa ją za narzędzie propagandowe rządu
Warszawska siedziba Agory, fot. materiały PR

„Gazeta Wyborcza” przygotowała kampanię swojego odnowionego portalu Wyborcza.pl. Przy okazji szefostwo „ Gazety Wyborczej” poinformowało, że rezygnuje zupełnie z reklamy w telewizji publicznej. - Postanowiliśmy zrezygnować z usług reklamowych Telewizji Polskiej i wycofać z tego medium cały nasz budżet reklamowy. Powód jest ważny i prosty. Nie chcemy wspierać telewizji, która nie ma dziś nic wspólnego z ustawową misją telewizji publicznej, a stała się narzędziem propagandowym rządu - mówi dla Wirtualnemedia.pl Jerzy B. Wójcik, wydawca dziennika.

„Gazeta Wyborcza" postanowiła, że promocja serwisu Wyborcza.pl będzie prowadzona na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS, w prasie („Gazeta Wyborcza” i „Polityka”), w telewizji (m.in. TVN, Polsat News, Puls, Stopklatka TV, Kino Polska, Film Box i METRO), w sieci kin Helios w całej Polsce, a także w internecie (serwisy „Gazety Wyborczej", media społecznościowe, wyszukiwarki internetowe i serwis YouTube). - Jesteśmy niezależnym medium, które działa dzięki zaufaniu czytelników. Sądzimy, że takie wartości jak rzetelna informacja, obiektywizm, wolność słowa są dla nich tak samo ważne jak dla zespołu dziennika. Dlatego wydawanie w Telewizji Polskiej pieniędzy, które nasi czytelnicy płacą za treści tworzone przez dziennikarzy "Gazety Wyborczej", byłoby nieetyczne. Nasz wielomilionowy budżet reklamowy wolimy przeznaczyć na wzmocnienie niezależnego dziennikarstwa i jego promocję w mediach, które nie niszczą polskiej demokracji - podsumowuje Jerzy B. Wójcik.

Katarzyna Baczyńska, TV director w Codemedia, mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że „Wyborcza” dobrze przemyślała ten ruch. - Dziennik chce precyzyjnie uderzać do swojego odbiorcy. Mam wrażenie, że nie rekrutuje się on spośród widzów TVP, więc nie ma sensu tam reklamować swojego produktu. Decyzja o uszczelnieniu media miksu i dotarciu do swojego klienta jest jak najbardziej na miejscu - dodaje Baczyńska

Agora nie ujawnia, ile „Gazeta Wyborcza” wydała w ub. roku na reklamę w telewizji publicznej. Wg Kantar Media „GW" od stycznia do listopada 2016 r. wydała na reklamę w TVP 8,6 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Według danych ZKDP w listopadzie 2016 r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 129 786 egz., o 17,36 proc. mniej niż rok wcześniej. W październiku 2016 r. „GW” po raz pierwszy w historii zanotowała pod tym względem niższy wynik od „Super Expressu”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online