Po raz pierwszy przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” były wyższe od wpływów reklamowych w I kwartale br. - pierwsze wyniosły wtedy 25,6 mln zł, a drugie 24,8 mln zł. Kiedy portal Wirtualnemedia.pl informował o tym w maju br., Rafał Oracz, szef OMG Poland, komentował: „Zależność od portfeli czytelników jest zdrowsza i bezpieczniejsza niż od budżetów reklamowych” (przeczytaj o tym więcej).
W II kwartale wpływy sprzedażowe „GW” znów, jak w poprzednich latach, były niższe od reklamowych (24,4 mln zł wobec 30,5 mln zł), jednak w III kwartale powtórzyła się sytuacja z pierwszych trzech miesięcy br.: przychody ze sprzedaży wyniosły 24,6 mln zł, a z reklam - 24,2 mln zł.
Ogółem w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wpływy ze sprzedaży były jeszcze nieznacznie niższe od przychodów reklamowych - wyniosły 74,6 mln zł, o 4,9 mln zł (czyli o 6,6 proc.) mniej niż wpływy z reklam.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-polska-codziennie-i-gazeta-wyborcza-z-najwiekszymi-spadkami-tabloidy-traca-najmniej ##
Jednak tendencja z ostatnich lat wskazuje, że „Gazeta Wyborcza” w najbliższym okresie będzie zarabiać więcej ze sprzedaży niż z reklam. W ostatnich latach te pierwsze zmalały bowiem znacznie bardziej niż drugie. O ile w 2010 roku przychody reklamowe wyniosły 305,9 mln zł i były ponaddwukrotnie wyższe niż wpływy ze sprzedaży (146,1 mln zł), o tyle w ub.r. przewyższały już te drugie o 43,3 proc. (144,2 mln zł wobec 100,6 mln zł), a w trzech kwartałach br. tylko o 6,6 proc. Tymczasem w 2008 roku, ostatnim przedkryzysowym, wpływy z reklam były ponad trzy razy większe niż ze sprzedaży (485,8 mln zł wobec 151,9 mln zł).
Duże spadki wpływów reklamowych następują od kilku lat w całym sektorze gazet, średnio wynosząc od kilkunastu do ponad 20 proc. w skali roku. Według Starlinka w I połowie br. zmalały o 20,6 proc. i stanowiły już tylko 4,4 proc. całego rynku reklamowego (zobacz szczegóły).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/21-tys-uzytkownikow-placi-za-tresci-gazety-wyborczej-w-internecie-bedzie-ich-40-tys-do-konca-br ##
Z kolei do mniejszego spadku wpływów ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” przyczyniły się kilkukrotne w dwóch latach podwyżki jej ceny egzemplarzowej, w efekcie których o ile pod koniec 2012 roku kosztowała 2-2,50 zł, o tyle od października br. jest to 2,90-3,30 zł. Wpływ tej ostatniej podwyżki będzie widoczny dopiero w wynikach „GW” z ostatniego kwartału br.
W wyniku m.in. poprzednich podwyżek kwartalne wpływy ze sprzedaży dziennika zmalały nieznacznie: z 26 mln zł w II kwartale 2012 roku do 24,6 mln zł w III kwartale br., podczas gdy w poprzednich latach spadek był znacznie większy: z 37,3 mln zł w I kwartale 2010 roku do wspomnianych 26 mln zł w II kwartale 2012 roku.

Od 2010 do 2013 roku wpływy ze sprzedaży „GW” zmalały o 31,2 proc. (ze 146,1 do 100,6 mln zł), a z reklam - o 52,9 proc. (z 305,9 do 144,2 mln zł).
Na drugiej podstronie analiza wyników wszystkich segmentów Agory
Z roku na rok wpływy „Gazety Wyborczej” stanowią coraz mniejszą część przychodów Agory. W 2008 roku było to 49,9 proc. (637,7 mln wobec 1,28 mld zł), w 2009 roku - 44,4 proc. (493,2 mln zł wobec 1,11 mld zł), w 2010 roku - 40,5 proc. (452 mln zł wobec 1,12 mld zł), w 2011 roku - 31,4 proc. (387,4 mln zł wobec 1,23 mld zł), w 2012 roku - 27,2 proc. (309,7 mln zł wobec 1,14 mld zł), w ub.r. - 22,8 proc. (244,8 mln zł wobec 1,07 mld zł), a w trzech kwartałach br. - 20 proc. (154,1 wobec 768,7 mln zł).
Przychody całego segmentu prasy codziennej Agory (oprócz „Gazety Wyborczej” i „Metra” obejmującego m.in. usługi poligraficznej) w ciągu ostatnich pięciu lat stopniowo malały - z 838,1 mln zł w 2008 roku do 492,8 mln zł w ub.r., a ich udział w całościowych wpływach spółki skurczył się z 65,6 do 45,9 proc.

Procentowo jeszcze bardziej spadły wpływy segmentu czasopism - ze 109,7 mln zł w 2008 roku do 44,1 mln zł w ub.r., wskutek czego ich udział zmalał z 8,6 do 4,1 proc. Mniejsze spadki nastąpiły w segmentach reklamy zewnętrznej (ze 189,7 do 153,5 mln zł, udział zmalał z 14,8 do 14,3 proc.) oraz radiowym (z 87,5 do 83,1 mln zł, przy wzroście udziału z 6,8 do 7,7 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-z-10-mln-zl-straty-wiecej-z-internetu-kin-i-radia-mniej-z-prasy-i-reklam ##
Za to wpływy segmentu internetowego podskoczyły z 66,5 mln zł w 2008 roku do 111,4 mln zł w ub.r., a jego udział wzrósł z 5,2 do 10,4 proc.
W połowie 2010 roku Agora kupiła sieć kinową Helios, której wyniki są włączone do danych finansowych spółki od września 2010 roku. Wpływy segmentu kinowego Agory od 2011 do 2013 roku wzrosły z 203,9 do 219,7 mln zł, a jego udział w przychodach spółki - z 16,5 do 20,4 proc.

Na powyższym wykresie suma wpływów wszystkich segmentów jest nieco wyższa niż ogólna wartość przychodów Agory, ponieważ w każdym roku jako pozycje uzgadniające (m.in. pozostałe przychody i koszty pionów wspomagających oraz zarządu Agory, Agorę TC, wyłączenia konsolidacyjne oraz inne korekty) klasyfikowane są straty wynoszące w kolejnych latach 13,8 mln zł (2008 rok), 7,1 mln zł (2009), 10,4 mln zł (2010), 14,2 mln zł (2011), 23,4 mln zł (2012) i 30,7 mln zł (2013).
Agora jest jedynym z głównych wydawców prasowo-internetowych notowanym na giełdzie, w związku z czym w odróżnieniu od konkurentów co kwartał publikuje szczegółowe wyniki finansowe.











