Gazety 17 proc. mniej z reklam. „DGP” i „Fakt” najbardziej w dół

W styczniu br. polskie dzienniki cennikowo zarobiły 17,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna” i „Fakt”, a nie mniejsze - „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że w styczniu br. cennikowe przychody reklamowe gazet bez autopromocji były dokładnie o 17,46 proc. niższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 16,52 proc. niższe. Z kolei nakłady na autopromocję spadły w skali roku o 4 proc.

Zdecydowanie największy spadek cennikowych wpływów reklamowych rok do roku zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 44,5 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam 27,4 proc. mniej niż rok wcześniej, „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 19,3 proc. mniej, a „Gazeta Wyborcza” (Agora) - 16,7 proc. mniej. Natomiast wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) zmniejszyły się o 4,8 proc.

Z drugiej strony spore wzrosty przychodów reklamowych osiągnęły bezpłatne gazety: „Echo Miasta” (Polskapresse) - 25 proc., a „Metro” (Agora) - 15,8 proc. Z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) cennikowo zarobił z reklam 8,6 proc. więcej niż rok wcześniej, „Polska” (Polskapresse) - 7,7 proc. więcej, a „Puls Biznes” (Bonnier Business Polska) - 3,6 proc. więcej.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu