Gmail należy obecnie do najbardziej popularnych internetowych usług pocztowych na świecie. Dotyczy to także polskiego rynku. W lutym br. przeglądarkową wersją Gmaila, działającego w domenie google.com, odwiedziło 11,07 mln polskich internautów, co dało 38,2 proc. zasięgu. Dział mailowy WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotował 6,23 mln użytkowników i 21,49 proc. zasięgu. Na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) analogiczna sekcja miała 3,67 mln internautów i 12,67 proc. zasięgu.
Zweryfikowani nadawcy z własnymi logo
Teraz Google zapowiedział wprowadzenie w Gmailu dodatkowego zabezpieczenia, która ma chronić użytkowników przed spamem i próbami internetowych oszustw.
Chodzi o rozwiązanie o nazwie BIMI (Brand Indicators for Message Identification), które do tej pory było stosowane na platformie G Suite, a teraz zostanie wprowadzone oddzielnie w Gmailu.

BIMI zostało stworzone w ramach współpracy Google m.in. z MailChimp, Verizonem i Twilio. Rozwiązanie pozwala odbiorcy poczty Gmail zobaczyć, czy konkretny mail pochodzi rzeczywiści od firmy, która podaje się za nadawcę.
Korespondencja pochodząca od zweryfikowanych przez Google nadawców będzie w poczcie przychodzącej oznaczana firmowym logo danego podmiotu.
Google na razie nie zdradza jakimi metodami będzie się posługiwał przy weryfikacji firmowych nadawców maili, nie podał także w jaki sposób zamierza zapobiegać przypadkom podszywania się przez oszustów pod konkretny podmiot. Na razie nie wiadomo kiedy BIMI pojawi się szeroko na świecie oraz w Polsce.











