Google wprowadza narzędzia AI dla wydawców

Google ogłosiło pakiet narzędzi AI dla wydawców w ekosystemie reklamowym. Nowości w Ad Managerze, AdSense i AdMob mają usprawnić monetyzację i podnieść poziom brand safety.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Google wprowadza narzędzia AI dla wydawców
Google ma nowe narzędzia dla reklamodawców

Google zaprezentowało zestaw funkcji opartych na AI, które automatyzują pracę wydawców i mają ograniczać ryzyko nadużyć reklamowych. Firma podkreśla, że uczenie maszynowe coraz szerzej wspiera nowe moduły, choć nie wszystkie mechanizmy bezpieczeństwa w jej platformach są w pełni oparte na AI.

Kluczową nowością jest narzędzie brand safety, które uczy się standardów danego wydawcy na podstawie danych z Ads Review Center. Funkcja identyfikuje i z czasem automatycznie blokuje niepożądane kreacje, wychodząc poza proste listy kategorii. Celem jest ograniczenie oszustw reklamowych i podszywania się pod marki.

Monetyzacja powierzchni live

Aktualizacje oparte na AI trafią do Ad Managera, AdSense i AdMob. Google wskazuje na redukcję zadań manualnych. Wśród nowości znalazł się generator raportów wydajności, który tworzy niestandardowe zestawienia po zadaniu prostych pytań. Druga funkcja to asystent czatu wspierający onboarding i rozwiązywanie problemów.

Wyzwaniem od lat pozostaje monetyzacja nieprzewidywalnej powierzchni live – np. dogrywki w meczu czy przedłużającej się gali. Google wprowadza rozwiązanie live-biddable dla CTV w Ad Managerze, aby lepiej zagospodarować szczyty oglądalności podczas wydarzeń na żywo i przekazać reklamodawcom dostęp do najbardziej zaangażowanej widowni w czasie rzeczywistym.

Nowość „Buyer Direct” w Ad Managerze ma wspierać rynek w przejściu na bliższe, bezpośrednie relacje pomiędzy stronami. Funkcja łączy kontrolę typową dla klasycznych umów bezpośrednich z efektywnością technologii programmatic, upraszczając współpracę wydawców i reklamodawców.

Google zaznacza, że elementy brand safety były obecne w jego platformach od lat. Teraz większy nacisk kładziony jest na automatyzację i wnioskowanie z danych historycznych, aby szybciej wykrywać niepożądane reklamy i poprawiać monetyzację przy mniejszym nakładzie pracy zespołów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami