Google szuka różnych rozwiązań mających zapewnić wsparcie mediom dotkniętym kryzysem związanym z pandemią koronawirusa. Zajmuje się tym w ramach stworzonego dwa lata temu projektu Google News Inititative. Ostatnim przykładem jest uruchomienie Dziennikarskiego Funduszu Ratunkowego, który ma wesprzeć finansowo lokalne media dotknięte kryzysem koronawirusa, a jednocześnie dostarczające rzetelne informacje na temat pandemii.
Teraz Google, dostrzegając, że wielu wydawców korzysta z platformy Google Ad Manager do zarządzania reklamami w przestrzeni cyfrowej, podjęło decyzję o zniesieniu dla nich opłat na 5 miesięcy.
O szczegółach zostaną poinformowani sami wydawcy spełniający kryteria programu. Google nie zdradza jakie są te kryteria ani na jakie konkretnie oszczędności będa mogli liczyć wydawcy.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/reklama-internetowa-w-dobie-koronawirusa-kto-traci-kto-zyskuje-kluczowe-zmiany-trendy-i-prognozy,7170717692811393a ##

Zysk netto Alphabet, do którego należy Google, wyniósł w IV kwartale 2019 roku 10,67 miliarda dolarów, w porównaniu do 8,95 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018. W tym samym czasie o 17 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 39,28 miliarda dolarów do 46,08 miliarda dolarów. Samo Google zanotowało przychód w wysokości 45,81 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 39 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,58 miliarda dolarów do 11,46 miliarda dolarów.











