GRUPA ERGIS PO TRZECIM KWARTALE: DOBRE WYNIKI FINANSOWE, PIERWSZE EFEKTY ZREALIZOWANEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO

Komunikat prasowy

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Warszawa, 13 listopada 2012 r.

GRUPA ERGIS PO TRZECIM KWARTALE:  DOBRE WYNIKI FINANSOWE, PIERWSZE EFEKTY ZREALIZOWANEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO

Grupa ERGIS, lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo–Wschodniej, zanotowała w trzecim kwartale 2012 przychody ze sprzedaży na poziomie 171,6 mln zł, czyli o 6,4% wyższe od osiągniętych rok wcześniej, zysk operacyjny w wysokości 7,8 mln zł (wzrost o 38,5%) oraz zysk netto sięgający 4,8 mln zł, wobec straty w tym samym okresie rok wcześniej. Zaprezentowany wzrost rentowności obrazuje pierwsze efekty, zakończonego w I półroczu 2012 r., programu inwestycyjnego.

Narastająco po trzech kwartałach przychody przekroczyły 483 mln (czyli były o blisko 2% wyższe niż rok wcześniej), zysk operacyjny sięgnął 12,9 mln zł (czyli był o 5,8% niższy niż po trzech kwartałach 2011 roku), co jest odbiciem gorszego niż rok wcześniej drugiego kwartału. Zysk netto sięgnął 7,2 mln zł, co oznacza wzrost o 304% i wynika w pewnym stopniu ze zmian kursów walutowych.

Obecnie Grupa koncentruje się na uzyskaniu pełnych zdolności produkcyjnych uruchomionej w pierwszym półroczu tego roku linii do produkcji trzydziestotrzywarstwowej folii stretch nano w Oławie oraz zwiększaniu wydajności produkcji folii PET w Wąbrzeźnie, na linii przeniesionej z Berlina.  

WYNIKI FINANSOWE – SZCZEGÓŁY

Wyniki finansowe Grupy ERGIS po trzech kwartałach 2012 roku przedstawia poniższa tabela:

Pomimo spadku kursu euro (o ponad 3% w stosunku do poprzedniego kwartału oraz o 1,3% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku) przychody ze sprzedaży w III kwartale 2012 były wyższe o ponad 6% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, a w ujęciu narastającym – o ok. 2%.

Na uwagę zasługuje przede wszystkim wysoka dynamika sprzedaży folii stretch (8,6%), folii twardych PVC (18,3%) oraz opakowań drukowanych (15,6%). Wzrosty te były odpowiednio efektem wykorzystania najnowszej linii do produkcji folii nano stretch uruchomionej w Oławie, wzrostu konkurencyjności w przeniesionej z Berlina do Wąbrzeźna  produkcji folii twardych, oraz uruchomienia nowej linii do laminacji opakowań w Nowym Sączu.

Z kolei wzrost przychodów ze sprzedaży folii miękkich to efekt wzrostu eksportu tego produktu o 42%, do którego przyczyniły się w największej mierze sukcesy w sprzedaży folii i płacht izolacyjnych oraz folii okleinowych.

Pod względem rentowności trzeci kwartał był dla Grupy najlepszy w całym 2012 roku i  poprawiła ona wyniki na wszystkich poziomach. Poprawa rentowności operacyjnej wystąpiła zarówno w Ergis-Eurofilms SA, jak i w innych spółkach Grupy.

W ujęciu narastającym Grupa zanotowała nieznacznie niższy wynik EBITDA (28,3 mln zł  2012 wobec 28,5 mln zł w tym samym okresie roku poprzedniego), co wynikało z trudności w sprzedaży folii stretch w drugim kwartale 2012.

Zysku brutto i zysk netto w III kwartale 2012 roku oraz narastająco prezentują się korzystniej niż w roku poprzednim, co jest wynikiem korzystnego z punktu widzenia kosztów finansowych, kształtowania się kursu Euro. W III kwartale 2012 różnice kursowe były dodatnie i wyniosły +0,3 mln zł (narastająco +3,97 mln zł), natomiast w III kwartale 2011 ujemne i wyniosły -6,83 mln zł (narastająco -6,60 mln zł).

 „Z satysfakcją odnotowujemy, że największa poprawa wyników w trzecim kwartale nastąpiła w tych trzech sektorach działalności Grupy, których dotyczył zakończony w drugim kwartale program inwestycyjny. Konsekwentnie realizując złożone wcześniej deklaracje, koncentrujemy się obecnie na wykorzystaniu zdolności produkcyjnych uruchomionej w pierwszym półroczu linii do produkcji trzydziestotrzywarstwowej folii stretch nano w Oławie, oraz zwiększaniu wydajności produkcji folii PET w Wąbrzeźnie. Mamy nadzieję, że oznaki spowolnienia gospodarki nie pokrzyżują naszych planów” – powiedział Tadeusz Nowicki, Prezes Zarządu ERGIS-EUROFILMS.

Dodatkowych informacji udzielają:

Małgorzata Kot, ERGIS - EUROFILMS S.A.

tel. 604 159 103, 604 159 159

e-mail: kot@ergis.eu 

Magda Kołodziejczyk, M+G

tel. (22) 416 01 02, 501 16 88 07

DODATKOWE INFORMACJE

Grupa ERGIS jest największym na polskim rynku producentem folii stretch PE (rozciągliwej, stosowanej m.in. do owijania ładunków na paletach) i wiodącym w Europie Środkowo-Wschodniej producentem wyrobów z PVC: folii miękkich (izolacyjnych i specjalistycznych), granulatów i tapet. Bardzo istotnym segmentem działalności Grupy jest produkcja twardych folii PVC, PVC/PE i PET, stosowanych do produkcji opakowań farmaceutycznych, spożywczych i technicznych, Grupa jest również producentem elastycznych laminatów do żywności. Grupa Ergis jest istotnym producentem taśm PET (służących do wiązania średnio ciężkich i ciężkich produktów i ładunków), folii termokurczliwych PVC (służących m.in. do pakowania produktów spożywczych) oraz dystrybutorem folii BOPP (używanych głównie do produkcji opakowań).

Dodatkowe informacje o firmie dostępne także pod adresem: www.ergis-eurofilms.eu

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online