Grupa Multimedia Polska publikuje wyniki finansowe za 2016 r.

  • Przychody Grupy Multimedia Polska w 2016 r. wyniosły 699,2 mln zł, co oznacza nieznaczny spadek o 0,2% w porównaniu do roku ubiegłego.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

  • Skorygowana EBITDA wyniosła 341,3 mln zł, a marża EBITDA 48,8%.

  • Zysk netto z działalności kontynuowanej za 2016 r. wyniósł 21,5 mln zł.

  • Liczba dostarczonych usług (RGU) na koniec roku wzrosła o 2,5% r/r do 1,69 mln.

  • Na koniec 2016 r. z usług Grupy Multimedia Polska korzystało ponad 783 tys. klientów usług telekomunikacyjnych. Grupa MMP wyłączyła ze swoich statystyk operacyjno-finansowych działalność energetyczną jako przeznaczoną do zbycia, przez co zarówno wyniki finansowe, jak i dane operacyjne są nieporównywalne do poprzednio publikowanych.

- Jak ogłosiliśmy w październiku ubiegłego roku, jesteśmy w trakcie finalizowania transakcji nabycia naszych akcji przez UPC Polska Sp. z o.o. Transakcja jest aktualnie przedmiotem postępowania koncentracyjnego w UOKiK. Spodziewamy się, że wydanie decyzji może nastąpić w ciągu następnych kilku miesięcy mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska. Pomimo dużej presji rynkowej, jakiej jesteśmy poddani od momentu ogłoszenia transakcji, staramy się utrzymać efektywność naszych działań i prowadzić biznes „po staremu”, czyli dbać o koszty, o atrakcyjność naszych produktów i bazę naszych klientów. Jednak transakcja wymaga od nas określonych działań, między innymi wyłączenia biznesu energetycznego, który nie leży w obszarze zainteresowania strony kupującej. Jesteśmy w trakcie poszukiwania inwestora dla tego biznesu, rozmawiamy z kilkoma zainteresowanymi podmiotami. Jednocześnie wyniki biznesu telekomunikacyjnego są stabilne, choć nie ukrywam, że presja konkurentów jest coraz silniejsza.

Stabilne przychody

Grupa Multimedia Polska wypracowała w 2016 r. 699,2 mln zł przychodów, co oznacza nieznaczny spadek o 0,2% w porównaniu do roku ubiegłego. Grupa odnotowała wzrost przychodów w segmencie telewizji o 3,6% w odniesieniu do roku poprzedniego (z 350,7 mln zł do 363,5 mln zł) oraz 0,1% w segmencie Internetu (z 223,5 mln zł do 223,8 mln zł). Sprzedaż w segmencie telefonii była niższa o 11,3% r/r i wyniosła 91,8 mln zł. Pozostałe przychody, które w związku z wyłączeniem działalności energetycznej nie obejmują obecnie przychodów z usług energii ani gazu, a jedynie przychody z ubezpieczeń i monitoringu mieszkań oraz pozostałe przychody, spadły o 6,3% do poziomu 20,2 mln zł.

W 2016 r. struktura przychodów z poszczególnych segmentów była następująca: przychody z segmentu telewizji stanowiły 52,0%, z Internetu 32,0%, z telefonii 13,1%, a pozostałe przychody stanowiły 2,9%.

Rosnąca liczba dostarczanych usług

Na koniec 2016 r. Grupa Multimedia Polska dostarczała swoim klientom 1,69 mln usług (RGU), czyli o 2,5% więcej niż na koniec roku ubiegłego. Wzrost RGU związany był ze wzrostem w zakresie segmentu telewizyjnego oraz segmentu internetu.

Wskaźnik liczby usług na jednego klienta wzrósł i wyniósł 2,16 na koniec 2016 r. wobec 2,03 na koniec 2015 r. Średni miesięczny przychód na jednego klienta (ARPU) wyniósł 68,4 zł w porównaniu do 66,8 zł rok wcześniej.

Na koniec 2016 r. Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz blisko 783,2 tys. klientów telekomunikacyjnych, z których: 346 tys. korzystało z jednej usługi, 316 tys. z dwóch, a 121 tys. z co najmniej trzech usług.

EBITDA i zysk netto

Skorygowana EBITDA za 2016 r. wyniosła 341,3 mln zł wobec 356,9 mln zł rok wcześniej. Zwracamy uwagę, że w związku z wydzieleniem działalności energetycznej wynik za 2015 r. uległ przekształceniu w celu zachowania porównywalności danych.

Koszty operacyjne (z wyłączeniem amortyzacji) wzrosły o 8% r/r do 380,0 mln zł, co jest związane z wyższymi kosztami programmingu i praw autorskich oraz wyższymi kosztami osobowymi i utrzymania sieci. Niekorzystny wpływ na wynik miały też kursy wymiany walut (wzrost kosztów operacyjnych łącznie o kwotę ok. 7,4 mln zł). Zysk netto z działalności kontynuowanej (tj. po wyłączeniu działalności energetycznej) za 2016 r. wyniósł 21,5 mln zł.

Inwestycje Multimedia Polska

W 2016 r. Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 224,3 mln zł. W ramach 220,9 mln zł przeznaczonych na rozbudowę, modernizację i utrzymanie własnych sieci – 141,3 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, a 79,6 mln zł tzw. inwestycje utrzymaniowe związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"