Jak dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl, w nowej strukturze właścicielskiej Przemysław Pająk obejmuje 75 proc. udziałów w spółce GLOB360, wydającej m.in. serwisy NaTemat.pl, InnPoland.pl i Mamadu.pl, a Jakub Kralka – 25 proc. Nie podano kwoty całej transakcji.
– To dla nas strategiczny krok w kierunku konsolidacji niezależnych wydawnictw cyfrowych średniej wielkości. Wierzymy, że łącząc siły, kompetencje i zaplecze technologiczne – przy zachowaniu tożsamości każdej z marek – możemy zbudować silniejszego i bardziej odpornego gracza na coraz trudniejszym rynku mediów cyfrowych – mówi Przemysław Pająk.
naTemat sprzedane przez Lisa i Jędrzejczyka
Rozmowy z dotychczasowymi właścicielami Grupy NaTemat – Tomaszem Lisem i Robertem Jędrzejczykiem – trwały ponad 10 miesięcy i zakończyły się porozumieniem w zakresie dalszego rozwoju spółki.

– NaTemat to silna marka, rozpoznawalna przez czytelników i reklamodawców. Widzimy ogromny potencjał w jej dalszym rozwoju – nowoczesnym, etapowym i prowadzonym z dużym szacunkiem dla zespołu – dodaje Jakub Kralka.
Tomasz Lis w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przyznaje: "Szybko znaleźliśmy wspólny język, uznaliśmy, że Przemek Pająk jest osobą, której można ze spokojem oddać nasze dziecko, a cały ostatni etap czyli detale, to już był sprint".
Zgodnie z zapowiedziami Grupy NaTemat, Spider’s Web i Bezprawnik pozostaną niezależnymi podmiotami, z własnymi redakcjami, zespołami i ofertami rynkowymi. Współpraca obejmie wyłącznie wybrane obszary zaplecza technologicznego, reklamy programatycznej oraz optymalizacji ruchu i danych – wszędzie tam, gdzie pozwoli to zwiększyć efektywność i lepiej reagować na zmieniające się realia rynkowe.

Wspólnie z zarządem Grupy NaTemat – Beatą Golubińską i Mileną Bryłą – nowi właściciele od kilku tygodni pracują nad nową strategią organizacyjną i rozwojową spółki. Pod koniec października doszło do zwolnienia czterech osób.
Proces przejęcia został sfinalizowany z końcem października 2025 roku.
naTemat z zyskami. Działa od 13 lat
Spółka Glob360, do której należą serwisy naTemat, INNPoland i dadHero, w ubiegłym roku osiągnęła 12,33 mln zł przychodów sprzedażowych, o 18,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Zysk wzrósł z 1,09 do 1,29 mln zł. Wspólnicy firmy postanowili, że zysk w całości zasili jej kapitał zapasowy.

Według badania Mediapanel w październiku br. witryny Grupy naTemat zanotowały 2,89 mln użytkowników oraz 3 minuty i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Grupa naTemat oficjalnie zadebiutowała w internecie w lutym 2012 roku. Na początku jako samodzielny portal ogólnoinformacyjny naTemat.pl, który był miksem platformy blogowej i serwisu informacyjnego tworzonego przez zespół redakcyjny. Z czasem wydawnictwo uruchamiało kolejne brandy: parentingowe MamaDu.pl, biznesowo-technologiczny INNPoland.pl, satyryczny ASZdziennik.pl czy fatheringowy dadHero.pl.
Właścicielami i twórcami firmy byli dziennikarz Tomasz Lis (miał 65 proc. udziałów) i prawnik Robert Jędrzejczyk (35 proc. udziałów), ale bieżącym zarządzaniem wydawnictwem zajmował się zespół zarządzający złożony z dziennikarzy i menadżerów spółki.

To kolejna inwestycja Przemysława Pająka. We wrześniu został inwestorem kanału piłkarskiego Futbolove Założony przez Dominika Szarka projekt pojawi się w nowej odsłonie — ma stać miejscem publicystyki piłkarskiej z naciskiem na europejską i światową piłkę. Obok kanału powstanie serwis www.
Tym samym ma wokół siebie grupę medialną złożoną z serwisów: ogólnoinformacyjnych, rozrywkowych, sportowych, prawniczych, technologicznych, parentingowych.











