Grupa TVN zarabia więcej z reklam niż TVP

TVN Style, TVN24, National Geographic, Zig Zap, TVN zanotowały największy wzrost wpływów z reklam w 2006r. Reklamodawcą numer jeden był Unilever.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Telewizja TVN zwiększyła w 2006 roku cennikowe wpływy z reklam do 2 054 782 090 zł, czyli o ponad 45 proc. wobec analogicznego okresu 2005. Pozwoliło to stacji kierowanej przez Piotra Waltera awansować na pierwsza pozycję – wynika z danych firmy TNS OBOP (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów, które mogą sięgać nawet 80 proc.). 

Na drugim miejscu znalazł się dotychczasowy lider - telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1 912 078 391 zł (11,9 proc. więcej niż w 2005 roku).

TVP 1 miała 1 246 254 248 zł (wzrost o 14,5 proc.) a czwarta 'Dwójka' – 1 040 486 740 zł (wzrost o 23,5 proc.) wpływów reklamowych.

Łącznie wszystkie kanały grupy TVN zarobiły z reklam więcej niż telewizja publiczna. Wydatki reklamowe 2005 i 2006 - TOP20 stacji

2006ZMIANATVN2 054 782 090 zł45,9%Polsat1 912 078 391 zł11,9%TVP11 246 254 248 zł14,5%TVP21 040 486 740 zł23,5%TV4167 703 712 zł-12,5%MTV Polska165 565 844 zł45,0%Tele 5143 193 844 zł15,1%TVN 24127 007 553 zł73,1%TVN Siedem114 909 559 zł-14,0%Discovery82 826 005 zł15,9%Jetix81 969 567 zł31,0%VIVA Polska80 860 241 zł10,9%TVP367 391 754 zł-5,8%Cartoon Network60 392 480 zł49,2%National Geographic Channel56 399 525 zł55,3%Hallmark49 277 238 zł7,0%ZigZap45 754 388 zł54,1%TVN Turbo45 242 188 zł11,9%TVN Style34 118 183 zł139,3%

  2005TVN1 408 830 868 złPolsat1 708 605 703 złTVP11 175 581 775 złTVP2842 721 922 złTV4191 756 189 złMTV Polska114 214 701 złTele 5124 419 194 złTVN 2473 378 379 złTVN Siedem133 598 398 złDiscovery71 446 370 złJetix62 583 975 złVIVA Polska72 935 685 złTVP371 508 792 złCartoon Network40 486 230 złNational Geographic Channel36 315 453 złHallmark46 039 883 złZigZap29 693 619 złTVN Turbo40 424 587 złTVN Style14 257 261 złZone Club28 161 413 zł Unilever-Bestfoods, Procter & Gamble, Nestle, PTC, L'oreal Polska i Danone - to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w 2006 roku.

Wydatki reklamowe  - TOP15 reklamodawców

  2006UNILEVER - BESTFOODS355 465 997 złPROCTER & GAMBLE276 779 271 złNESTLE POLSKA SP. Z O.O.250 307 073 złPOLSKA TELEFONIA CYFROWA209 611 872 złL`OREAL POLSKA198 879 852 złDANONE168 893 873 złPOLKOMTEL S.A.166 729 596 złUS PHARMACIA164 166 932 złHENKEL158 775 759 złPTK CENTERTEL137 928 913 złFERRERO136 325 840 złGRUPA ŻYWIEC S.A.127 870 185 złNIVEA POLSKA S.A.119 734 153 złTELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A.115 499 657 złRECKITT BENCKISER108 859 967 zł

  2005UNILEVER - BESTFOODS277 508 297 złPROCTER & GAMBLE274 331 621 złNESTLE POLSKA SP. Z O.O.180 349 063 złPTK CENTERTEL171 327 841 złPOLSKA TELEFONIA CYFROWA146 606 468 złL`OREAL POLSKA143 373 908 złPOLKOMTEL S.A.142 831 589 złUS PHARMACIA133 248 631 złDANONE126 501 681 złHENKEL115 777 949 złTELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A.115 265 136 złGRUPA ŻYWIEC S.A.112 956 694 złKOMPANIA PIWOWARSKA S.A.107 002 892 złFERRERO99 830 453 złRECKITT BENCKISER91 320 723 zł

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"