Grzegorz Błażewicz

Rozmowa z Grzegorzem Błażewiczem, nowym prezesem zarządu Interia.pl S.A., o planowanych zmianach w portalu.

Robert Patoleta
Robert Patoleta
Udostępnij artykuł:

Robert Patoleta: - W wyniku pogłosek o możliwości odsprzedaży przez ComArch S.A., większościowego właściciela Interia.pl S.A., udziałów w portalu wydawnictwu Axel Springer, drugi udziałowiec, radio RMF FM, zgłosiło protest. Jak będzie teraz przebiegała współpraca pomiędzy Interią a stacją?

Grzegorz Błażewicz: Kompletnie nie rozumiemy zachowania RMF FM. Nie ma mowy o przygotowywaniu spółki do przejęcia przez Axel Springer czy jakąkolwiek inną firmę. Za to przygotowujemy portal do walki o najwyższe pozycje w polskim Internecie, o zdobycie pozycji w Internecie międzynarodowym. Do tego potrzeba nam również współpracy z największą polską stacją radiową.

- Jaka będzie Pańska strategia w przypadku, kiedy rzeczywiście okaże się, że ComArch sprzeda akcje Interii Axel Springerowi?

Nie sądzę, żeby po to były robione zmiany w zarządzie.

- Jakie macie plany rozwoju portalu w kierunku Internetu międzynarodowego?

Nie chcę na razie zdradzać szczegółów. W tej chwili budujemy portfolio potencjalnych projektów. Chcemy, aby rola Interii rosła jako medium informacyjno-rozrywkowego, ale tym samym będziemy rozwijać obszar informatyczno-telekomunikacyjny spółki. To głównie tutaj działalność R&D i synergia z Comarch będzie niezbędna. Planujemy uczestnictwo w programach badawczych z wiodącymi instytucjami badawczymi i środowiskami akademickimi w Europie i chcemy powalczyć o fundusze UE na rozwój tej działalności. Działalność R&D to również wyszukiwanie ciekawych niszowych rozwiązań i adaptacja ich na potrzeby dużych społeczności Internetowych. Tego na pewno nie ominiemy. Wierzę w wymyślanie nowych produktów i usług, ale nie wierzę w to, że jak w jednym miejscu na globie powstaje nowy pomysł, to nie ma innego miejsca na świecie, gdzie ktoś już tego nie wymyślił.

- Coraz dalej Interii (pod względem użytkowników) do Onet.pl i Wirtualnej Polski. Za to dogania Was portal o2. Dlaczego doszło do takiej sytuacji?

To kwestia szczegółów w pozycjonowaniu oferty portalu i konsolidacji treści. Niebawem to się powinno zmienić. Chciałem zwrócić uwagę, że w ostatnim czasie oglądalność serwisów informacyjnych Interii prześcignęła oglądalność podobnych serwisów na portalu gazeta.pl. To tylko jeden z pozytywnych przykładów, które obserwuje.

- Stawia Pan na multimedia. Czy w dalszym ciągu jednym z priorytetów jest uruchomienie ostatecznej wersji serwisu telewizyjnego Interia TV? Na kiedy planowany jest start?

Aktualnie relacja miedzy Internetem a telewizją jest taka sama jak kilkadziesiąt lat temu między telewizją a radiem. Możliwości Internetu na głowę biją możliwości telewizji nie tylko pod względem interaktywności. Pierwsza telewizja na żywo już wystartowała. Dwa tygodnie temu ruszyliśmy z nową ramówką z dwoma wieczorno-popołudniowymi programami na żywo i dalej będziemy tę ramówkę rozwijać. - Czym będzie różnił się ten serwis od tradycyjnych kanałów telewizyjnych?

Oprócz możliwości udziału widza w programie nie jesteśmy ograniczeni sformalizowanymi formatami tradycyjnej telewizji. Dodatkowo chyba nie bardzo dotyczą nas ograniczenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, co nie znaczy, że będziemy skandalizować. Ale można się spodziewać ciekawych pozycji już w niedługim czasie.

- Jakie nowe serwisy, oprócz Interia TV, planujecie w najbliższym czasie?

Szczegółów nie mogę ujawniać. Cały czas prowadzone są prace nad nowymi serwisami i już zaczynamy pracę nad portfolio projektów i serwisów, które pojawią się w 2007 roku. Dzisiaj ruszył serwis wideo na wzór YouTube, gdzie polscy internauci mogą dzielić się swoim materiałem multimedialnym. Serwis funkcjonuje na platformie Znajomi.pl pod adresem video.interia.pl.

- Które z innych internetowych trendów, poza multimediami, będą rozwijane w portalu?

Bardzo ważne będą dla nas serwisy Społecznościowe. Pracujemy nad drugą, poszerzoną wersją platformy Znajomi.pl. Poszerzymy możliwości, wprowadzimy zintegrowane grupy podzielone na kategorie, np. tworzone w ramach miejsc i wydarzeń, zintegrujemy je z takimi narzędziami jak blogi i fotoblogi. Całość przypominać będzie serwis MySpace. Wykonamy również poważne ruchy w kierunku poczynienia z informacji lokalnej prawdziwej internetowej waluty. Niekoniecznie pomysł ten pójdzie w kierunku powielania roli prasy lokalnej, ale jeżeli znajdzie się partner w postaci którejś z lokalnych gazet, to może skorzystamy.

- Czy zamierzacie wprowadzać nowe serwisy specjalne oraz witryny poświęcone programom bądź serialom z telewizji tradycyjnych?

Takie serwisy będą tworzone wraz z rozwijającą się współpracą z wiodącymi stacjami telewizyjnymi.

- W związku z zapowiadaną synergią z ComArchem, planujecie wejście w telefonię komórkową, na przykład jako dostawca kontentu?

Będziemy rozważać taką opcję. Dostarczanie mobilnych usług dodanych wydaje się naturalne dla Interii jako agregatora treści informacyjnych, multimedialnych i rozrywkowych.  Zastanawiamy się również nad sprzedażą drobnych aplikacji. Użytkownik sam będzie mógł dokonać wyboru z której z naszych ofert będzie chciał skorzystać.

- Jaka będzie Interia, według Pana przewidywań, za rok czasu?

Mamy ambicje stać się portalem numer jeden dla młodych Polaków. Nasza grupa docelowa jest dosyć szeroka i technicznie może być definiowana na 12-35 lat. Ale Interia to portal dla ludzi młodych duchem, ludzi otwartych. Chcemy do nich dotrzeć poprzez bardzo precyzyjne dobieranie usług i treści w poszczególnych segmentach portalu i dbanie o jakość produktów. Każdy powinien mieć taki kawałek Interii, jaki lubi dla siebie.

Rozmawiał Robert Patoleta.

Robert Patoleta
Autor artykułu:
Robert Patoleta
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?