HBO Max wystartował w Polsce 8 marca br. W ofercie serwisu są m.in. seriale HBO, filmy Warner Bros, produkcje DC o superbohaterach czy kreskówki Cartoon Network. Już przy okazji debiutu jesienią ub.r. w krajach nordyckich i Hiszpanii platforma chwaliła się udostępnianiem filmów hollywoodzkiej wytwórni półtora miesiąca po premierze. Później podobnie promowano ofertę w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce. Terminu dotrzymano m.in. przypadku „Diuny” czy nowej wersji „Batmana”.
„Strategiczna zmiana” w HBO Max
Poświęcony Elvis'owi Presley'owi film „Elvis” pojawił się w polskich kinach 24 czerwca, a na HBO Max ma trafić dopiero 2 września. To blisko 70 dni, a takie sytuacje mogą się w przyszłości powtarzać. - Decyzje o terminach premier najnowszych filmów Warner Bros. w HBO Max będą podejmowane dla każdego tytułu oddzielnie - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agnieszka Niburska, content & commercial PR director w HBO Europe.

Jak poinformował portal Decider, dyrektor generalny Warner Bros. Discovery David Zaslav przy okazji ostatniej konferencji poświęconej wynikom finansowym mówił o „strategicznej zmianie” w serwisie. Dał tym samym do zrozumienia, że „Projekt Popcorn” dobiega końca. Takim określeniem pracownicy koncernu nazywali inicjatywę byłego dyrektora generalnego Warner Media Jasona Kilara, która zakładała szybkie premiery drogich produkcji w HBO Max. Pomogło to w rozwoju HBO Max na rynku amerykańskim i było pewną rekompensatą dla twórców w trudnych miesiącach pandemii.
Teraz Warner Bros. Discovery chce zarabiać więcej nie tylko na dystrybucji swoich drogich filmów w kinach, ale także w serwisach TVOD. Trzeba w nich płacić za dostęp do pojedynczych produkcji. Player już oferuje w ten sposób wspomnianego wcześniej „Elvisa”. 48-godzinny dostęp do produkcji kosztuje 40 zł. W aplikacji Canal+ Premiery wypożyczenie filmu kosztuje 49,99 zł. - Pomysł wprowadzania drogich filmów do streamingu bezpośrednio po emisji w kinach nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Dokonujemy strategicznej zmiany - stwierdził kilka dni temu Zaslav.

Warner Bros. Discovery łączy serwisy
Po fuzji Warner Media z Discovery koncern zrezygnował z udostępniania kinom i subskrybentom niemal gotowych filmów „Batgirl” i „Scoob 2”, na które przeznaczono 130 mln dolarów. W Polsce i na kilku innych rynkach europejskich zrezygnowano z produkowania lokalnych seriali dla HBO Max. Niedawno koncern ogłosił, że latem 2023 roku połączy usługi HBO Max i Discovery+ w Stanach Zjednoczonych. Na początku 2024 roku do fuzji serwisów dojdzie także w Europie. Nowa platforma ma być oparta na infrastrukturze technicznej Discovery.
Z danych Mediapanelu wynika, że HBO Max w Polsce zanotowało w lipcu br. 4,29 mln użytkowników, 14,44 proc. zasięg oraz godzinę, 37 minut, 40 sekund średniego czasu korzystania. Miesięczna subskrypcja serwisu dostępnego na telewizorach i przystawkach z Android TV/Google TV, Tizen, WebOS, nowszych konsolach, urządzeniach mobilnych i komputerach kosztuje 29,99 zł. Mniej płacą klienci, którzy zdecydowali się na subskrypcję w pierwszym miesiącu działalności platformy lub skorzystali z promocji wybranych operatorów płatnej telewizji.











