I półrocze 2011: dziennie 80 proc. Polaków słucha radia

Dziennie 80,4 proc. Polaków słuchało radia w pierwszym półroczu br. – wynika z najnowszych danych badania Radio Track. Najwyższe zasięgi radio notuje wśród dorosłych i młodzieży oraz wśród osób z wyższym wykształceniem.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Średnio każdego dnia pierwszego półrocza 2011 roku radio włączało 80,4 proc. Polaków, czyli 24,3 mln osób – prawie tyle samo co rok temu (w pierwszym półroczu 2010 roku było to 80,8 proc. Polaków). Najwyższe zasięgi radio notuje w kategoriach wiekowych najistotniejszych dla reklamodawców – wśród osób dorosłych, w wieku 25-39 lat (każdego dnia 83,4 proc. z nich słuchało radia) i wśród młodzieży, w wieku 15-24 lata (82 proc.). Pod względem wykształcenia radio notuje najwyższe zasięgi wśród osób najlepiej wykształconych. Dziennie radia w pierwszym półroczu słuchało 84,6 proc. osób z wyższym wykształceniem i 80,9 proc. ze średnim. Rośnie liczba słuchaczy najzamożniejszych – co czwarty badany deklaruje, że starcza mu na wszystkie wydatki: w pierwszym półroczu br. było ich 26 proc. (rok wcześniej – 24,7 proc.). Ponad połowa (52,5 proc.) deklaruje, że na co dzień pieniędzy starcza, a nie starcza na większe wydatki (przed rokiem – 54,4 proc.). Odpowiedź „trzeba sobie odmawiać wielu rzeczy” wskazało 16,8 proc. badanych (16,4 proc.), a „nie starcza nawet na najpilniejsze potrzeby” – 3,2 proc. (2,8 proc.). Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala I-VI 2011

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"