IDC: 19,1 mld USD na systemy kognitywne i sztuczną inteligencję w 2018 r.

Globalne nakłady na systemy kognitywne i systemy sztucznej inteligencji sięgną w 2018 r. 19,1 miliarda dolarów - prognozuje firma badawcza IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:

Prognoza IDC zakłada, że w porównaniu z rokiem ubiegłym globalne wydatki na tego typu rozwiązania wzrosną o 54,2 proc. W latach 2016-2021 średni roczny wzrost ma sięgnąć 46,2 proc., a wartość rynku w ostatnim roku prognozy - 52,2 miliarda dolarów.

Branżami, które w tym roku mają przeznaczyć najwięcej środków na systemy kognitywne i sztuczną inteligencję, są handel i bankowość - odpowiednio 3,4 miliarda dolarów i 3,3 miliarda dolarów. Handel ma być także najszybciej rozwijającym się sektorem, ze średnim rocznym wzrostem wydatków w latach 2016-2021 na poziomie 58,8 proc. Nieco ponad połowa środków inwestowanych w omawiane rozwiązania ma zostać przeznaczana na oprogramowanie.

grafika

Z kolei w ujęciu geograficznym, największe nakłady na systemy kognitywne i sztuczną inteligencję mają zostać w 2018 r. poniesione w USA i Europie Zachodniej. Natomiast do 2021 r. najszybciej rozwijającymi się pod tym względem rynkami mają być Japonia (średnio rocznie o 73,5 proc.), region Azji i Pacyfiku bez Japonii i Chin (+72,9 proc.) oraz Chiny (+68,2 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji