Igrzyska w Londynie pomagają TVP. Hitem siatkówka mężczyzn

Największą oglądalnością spośród dotychczasowych relacji z Igrzysk Olimpijskich w Londynie cieszył się mecz siatkówki Polska-Włochy pokazany w TVP1. Łączne wpływy Telewizji Polskiej z reklam przy sportowej imprezie wyniosły dotąd 22,2 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Relacje z Letnich Igrzysk Olimpijskich 2012 w Londynie w Polsce transmitują cztery stacje: TVP1, TVP2, TVP Sport oraz Eurosport. Wśród nich w okresie od rozpoczęcia imprezy, czyli od 27 lipca do 5 sierpnia br. największe średnie dzienne udziały zanotowała TVP1. W tych dniach wyniosły one 18,64 proc. w grupie 4+ oraz 15,58 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnie całodobowe udziały TVP2 wyniosły wtedy odpowiednio 13,94 proc. oraz 12,86 proc. Mniej dostępne kanały notowały następujące wyniki: Eurosport - 2,30 proc. oraz 2,33 proc., a TVP Sport  - 1,41 proc. oraz 1,51 proc..

Do tej pory spośród relacji z Igrzysk najwięcej widzów zgromadził mecz siatkówki mężczyzn Polska-Włochy, który był transmitowany wieczorem 29 lipca br. w TVP1. Jego oglądalność wyniosła aż 6,19 mln widzów, przy udziałach na poziomie 44,77 proc. w grupie wszystkich widzów oraz 43,94 proc. w grupie 16-49. Polska wygrała to spotkanie 3:1. Pozostałe cztery transmisje, znajdujące się wśród pięciu topowych relacji, zostały wyemitowane wieczorem 3 sierpnia br. w TVP2, z czego największym zainteresowaniem (5,66 mln widzów) cieszyła się walka Adriana Zielińskiego w podnoszeniu ciężarów, podczas której zdobył złoty medal.

grafika

 

Z kolei w samym Eurosporcie zdecydowanie największym zainteresowaniem (560 tys. widzów) cieszyło się podnoszenie ciężarów, ale pokazane 5 sierpnia br. Pozostałe topowe transmisje zanotowały już wyniki poniżej 400 tys. oglądających.

Łączne wpływy z reklam stacji TVP nadających relacje z Igrzysk Olimpijskich wyniosły 22,2 mln zł, a najwyższe wpływy w analizowanym okresie miała TVP1 (14,2 mln zł). Eurosport nie emituje polskich reklam (dane cennikowe, bez rabatów).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów