Od listopada 2025 roku miesięczne informacje o medialnej sile oraz wartości ekspozycji marek są dostępne na stronie IMMrank. Wyniki badania wyświetlają się bezpłatnie dla wszystkich zalogowanych użytkowników serwisu.
IMMrank to interaktywne narzędzie analityczne, które w sposób kompleksowy mierzy medialność marek oraz wartość ich ekspozycji w mediach w oparciu o dane pochodzące ze wszystkich monitorowanych przez IMM źródeł.
IMM z nowym badaniem
Podstawą badania IMMrank jest autorski model analityczny IDEAS, który mierzy widoczność marki w pięciu wymiarach:
Interactive – publiczne posty i komentarze w social mediach (w tym: Facebook, Instagram, Linkedin, X/Twitter, YouTube, TikTok, pełna treść podcastów), w których występuje badana marka;
Domestic – kanały własne marki, w tym: profile firmowe w mediach społecznościowych, serwisy www, zgłoszone do monitoringu firmowe newslettery i podcasty;

Earned – publikacje dziennikarskie w prasie, radiu, telewizji i portalach internetowych, w których wzmiankowana jest marka;
Advertising – reklamy marki w prasie, radiu i telewizji;
Sponsoring – materiały powstałe w wyniku współprac sponsorskich i partnerskich, w których eksponowana jest marka.
Dane z IMMrank, w połączeniu z danymi sprzedażowymi firm oraz badaniami opinii, mogą być wykorzystywane do obliczania całkowitej wartości marek działających na polskim rynku. Badanie realizowane jest w podziale na sektory oraz branże.
- Nowe badanie IMM dostarcza informacji o osiąganych efektach komunikacji marketingowej w branżach. Obecnie takich łatwo dostępnych, rzetelnych danych brakuje, można je jedynie kupić na specjalne zamówienie, a tego typu opracowania są zwykle drogie – mówi Sebastian Bykowski, wiceprezes i dyrektor sprzedaży IMM.

W dniu premiery badanie IMMrank wyświetlało dane dla 20 branż z sektora B2C:
- Banki
- Biura podróży
- Energetyka
- Firmy budowlane i deweloperskie
- Fundusze inwestycyjne
- Kina
- Linie lotnicze
- Motoryzacja
- Muzea
- Operatorzy telekomunikacyjni
- Paliwa
- Płatności elektroniczne
- Sieci — apteki i drogerie
- Sieci handlowe
- Sieci — jubilerzy
- Sieci — opieka medyczna
- Serwisy streamingowe
- Transport, spedycja, logistyka
- Ubezpieczenia
- Wydawnictwa książkowe











