IMM prezentuje nowe badanie medialności marek według branż

Instytut Monitorowania Mediów uruchomił IMMrank – badanie mierzące medialną siłę marek na podstawie danych pozyskiwanych z monitoringu informacji oraz reklam. – Nowe badanie IMM dostarcza informacji o osiąganych efektach komunikacji marketingowej w branżach – mówi Sebastian Bykowski, wiceprezes i dyrektor sprzedaży IMM.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
IMM prezentuje nowe badanie medialności marek według branż
IMMRank

Od listopada 2025 roku miesięczne informacje o medialnej sile oraz wartości ekspozycji marek są dostępne na stronie IMMrank. Wyniki badania wyświetlają się bezpłatnie dla wszystkich zalogowanych użytkowników serwisu.

IMMrank to interaktywne narzędzie analityczne, które w sposób kompleksowy mierzy medialność marek oraz wartość ich ekspozycji w mediach w oparciu o dane pochodzące ze wszystkich monitorowanych przez IMM źródeł.

IMM z nowym badaniem

Podstawą badania IMMrank jest autorski model analityczny IDEAS, który mierzy widoczność marki w pięciu wymiarach:

Interactive – publiczne posty i komentarze w social mediach (w tym: Facebook, Instagram, Linkedin, X/Twitter, YouTube, TikTok, pełna treść podcastów), w których występuje badana marka;

Domestic – kanały własne marki, w tym: profile firmowe w mediach społecznościowych, serwisy www, zgłoszone do monitoringu firmowe newslettery i podcasty;

Earned – publikacje dziennikarskie w prasie, radiu, telewizji i portalach internetowych, w których wzmiankowana jest marka;

Advertising – reklamy marki w prasie, radiu i telewizji;

Sponsoring – materiały powstałe w wyniku współprac sponsorskich i partnerskich, w których eksponowana jest marka.

Dane z IMMrank, w połączeniu z danymi sprzedażowymi firm oraz badaniami opinii, mogą być wykorzystywane do obliczania całkowitej wartości marek działających na polskim rynku. Badanie realizowane jest w podziale na sektory oraz branże.

- Nowe badanie IMM dostarcza informacji o osiąganych efektach komunikacji marketingowej w branżach. Obecnie takich łatwo dostępnych, rzetelnych danych brakuje, można je jedynie kupić na specjalne zamówienie, a tego typu opracowania są zwykle drogie – mówi Sebastian Bykowski, wiceprezes i dyrektor sprzedaży IMM.

W dniu premiery badanie IMMrank wyświetlało dane dla 20 branż z sektora B2C:

  • Banki
  • Biura podróży
  • Energetyka
  • Firmy budowlane i deweloperskie
  • Fundusze inwestycyjne
  • Kina
  • Linie lotnicze
  • Motoryzacja
  • Muzea
  • Operatorzy telekomunikacyjni
  • Paliwa
  • Płatności elektroniczne
  • Sieci — apteki i drogerie
  • Sieci handlowe
  • Sieci — jubilerzy
  • Sieci — opieka medyczna
  • Serwisy streamingowe
  • Transport, spedycja, logistyka
  • Ubezpieczenia
  • Wydawnictwa książkowe

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Group One stawia na AI. Wojtek Kaźmierczak pokieruje innowacjami

Group One stawia na AI. Wojtek Kaźmierczak pokieruje innowacjami

Radiowa Jedynka z audio serialem o "Znachorze". Premiera w święta

Radiowa Jedynka z audio serialem o "Znachorze". Premiera w święta

Adam Kornacki i Patryk Mikiciuk uniewinnieni od zarzutu gwałtu

Adam Kornacki i Patryk Mikiciuk uniewinnieni od zarzutu gwałtu

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"