Zapotrzebowanie na ubezpieczenia posagowe jest duże, jednak sprzedaż tych produktów utrzymuje się wciąż na niskim poziomie. Z badań rynku wynika, że potencjał sprzedaży był dotychczas hamowany przez bariery związane m.in. z brakiem wiedzy i doświadczenia klientów w zakresie możliwości gromadzenia kapitału przy pomocy ubezpieczeń.
Ubezpieczenie „W trosce o pewną przyszłość” jest prostym i skutecznym narzędziem nawet dla osób, które nie miały wcześniej doświadczenia z produktami ubezpieczeniowymi. Łączy w sobie korzyści produktów inwestycyjnych i gwarantowanych. Przewagą nowego produktu ING Życie nad innymi formami oszczędzania – takimi jak lokata czy fundusze inwestycyjne – jest połączenie możliwości zgromadzenia kapitału z ochroną, jaką zapewnia ubezpieczenie na życie. Z jednej strony nowa oferta zapewnia wypłatę na koniec umowy sumy zgromadzonych składek inwestycyjnych, powiększonych o naliczony udział w zysku. Z drugiej, dzięki niej rodzice mogą zapewnić przyszłość swoim dzieciom nawet, gdy ich zabraknie.

„Towarzystwo ubezpieczeń przejmuje opłacanie składki za klienta w przypadku, kiedy nie jest on zdolny do wykonywania jakiejkolwiek pracy lub do samodzielnej egzystencji. Dzięki temu kapitał będzie gromadzony pomimo życiowych trudności. Istotnym elementem z punktu widzenia odbiorców jest możliwość dopasowania okresu ubezpieczenia do konkretnych wydarzeń w życiu swoim lub dziecka. Klienci mogą też wypłacić do 20% środków w całym okresie ubezpieczania, zawiesić kolejne wpłaty w razie tymczasowych problemów finansowych, zwiększać wysokość składki w czasie trwania umowy, czy dokonywać wpłat dodatkowych. Dodatkowo, wypłata dla klienta na zakończenie umowy nie jest pomniejszana o 19% podatek Belki.” – mówi Agnieszka Rudnicka z ING Życie.
Ubezpieczenia posagowe mają szansę stać się popularnym sposobem gromadzenia kapitału na edukację dzieci, czy ich start w dorosłe życie. Aby spotkały się z dobrym przyjęciem klientów muszą być przejrzyste i elastyczne oraz stwarzać pewność zgromadzenia określonego kapitału.












