„Rak. To się leczy!” to zakrojona na szeroką skalę kampania społeczna mająca na celu walkę ze stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz zachęcanie Polaków do badań profilaktycznych. W jej ramach już drugi raz odbędzie się plebiscyt nagradzający osoby, instytucje oraz kampanie działające na rzecz pacjentów onkologicznych. W tym roku nagrody zostaną rozdane w pięciu kategoriach:
- „Człowiek najbardziej zaangażowany w walkę z rakiem w roku 2013”
- ”Oddział onkologiczny najbardziej przyjazny pacjentom w roku 2013”
- ”Akcja lub kampania na rzecz walki z rakiem w roku 2013”
- ”Człowiek niosący nadzieję”
- ”Dziennikarz najbardziej zaangażowany w edukację onkologiczną w roku 2013”
„Temat zachorowań na nowotwory nie jest nam obcy. Od ponad roku aktywnie uczestniczymy w różnych akcjach, których celem jest zachęcanie Polaków do stosowania profilaktyki nowotworowej. Poprzez te działania zostaliśmy włączeni do społecznej debaty na temat walki z rakiem, a zwłaszcza edukacji w zakresie profilaktyki” – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w ING Życie. „Dziękujemy twórcom kampanii Rak. To się leczy! za zaproszenie nas do współorganizowania tak prestiżowego plebiscytu. Cieszymy się, że możemy znaleźć się w gronie instytucji, które będą miały zaszczyt wyróżnić osoby i organizacje najbardziej aktywne w obszarze onkologii” - dodaje.

Tegoroczny plebiscyt składa się z dwóch głównych etapów. Do 28 lutego można zgłaszać kandydatów do poszczególnych kategorii. Zgłoszeń można dokonywać poprzez stronę internetową www.rak.tosieleczy.pl. Następnie od 3 do 26 marca można głosować na poszczególne osoby, placówki czy kampanie. 3 kwietnia zostaną wręczone nagrody podczas uroczystej gali w Teatrze Capitol.











