Instagram przywraca feed w układzie chronologicznym. Ale nie jest to opcja domyślna

Instagram zaczął przywracać globalnie feed w układzie chronologicznym, czego od lat domagali się użytkownicy platformy. Serwis nie zrealizował jednak w pełni oczekiwań internautów. Układ wpisów uporządkowany w czasie nie jest automatycznie włączony dla użytkowników, trzeba go wybrać jako opcję, i to także z pewnymi ograniczeniami. Bez zastosowania nowej funkcji Instagramem nadal rządzi algorytm.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Instagram przywraca feed w układzie chronologicznym. Ale nie jest to opcja domyślna

W 2016 r. należący obecnie do koncernu Meta Instagram zmienił zasadniczo sposób swojego funkcjonowania. Treści widoczne dla użytkownika przestały pojawiać się w chronologicznym porządku ich publikowania. Zamiast tego o doborze materiałów dla konkretnego internauty zaczął decydować algorytm Instagrama.

Przez następne lata użytkownicy protestowali przeciwko nowemu układowi treści w feedzie, jednak Instagram obstawał przy swoim. Dlaczego? Ze względu na biznes. Przy algorytmicznym trybie pracy platformy o wiele łatwiej było adresować do użytkowników te treści, na których zależało reklamodawcom i partnerom Instagrama.

Sprytny unik

Pod naciskiem społeczności użytkowników, a także rosnącej liczby amerykańskich instytucji państwowych Instagram postanowił po latach zmienić swoje stanowisko w sprawie sposobu pokazywania treści odbiorcom.

W grudniu 2021 r. Adam Mosseri, szef Instagrama zapowiedział, że serwis zamierza powrócić w pewnej formie do chronologicznego feedu. Poinformowano wówczas, że na platformie pojawi się kilka opcji wyświetlania materiałów.

Teraz Instagram wprowadził swoje zapowiedzi w życie ogłaszając, że powraca do chronologii w feedzie, jednak nie do końca w sposób, jakiego oczekiwaliby użytkownicy.

Najważniejsze jest to, że nowa opcja chronologiczna nie jest domyślnie włączona, a użytkownicy nie mają możliwości całkowitego odrzucenia algorytmu. Zamiast tego internauci mogą teraz przechodzić między trzema różnymi wersjami swojego feedu:

  • Algorytmicznym feedem „domowym”, który pozostaje kanałem domyślnym
  • Feedem „śledzącym”, który porządkuje śledzone konta w kolejności chronologicznej
  • Kanałem „ulubionym”, który jest feedem zawierającym do 50 ulubionych kont

Między tymi trzema kanałami można się dowolnie przemieszczać, używając do tego odpowiedniego przycisku w aplikacji. Jednocześnie Instagram nie zamierza wcale zrezygnować z podsuwania użytkownikom sugerowanych treści, w tym przekazów o charakterze reklamowym.

Wprowadzając nowe rozwiązanie Instagram postąpił zgodnie z porzekadłem „i wilk syty, i owca cała”. Z jednej strony bowiem zasugerował, że daje użytkownikom pewien wybór w doborze treści w feedzie (do pewnego stopnia w układzie chronologicznym), z drugiej zaś nie zrezygnował ze stosowania algorytmów, na czym tak firmie zależy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela