Internauci „uśmiercają” Twittera po zapowiedzi zmiany jego algorytmu, tłumaczenia serwisu niejasne

Po pojawieniu się informacji o możliwej zmianie sposobu wyświetlania tweetów z chronologicznego na sugerowany przez algorytm oburzeni użytkownicy przewidują śmierć Twittera hashtagiem #RIPTwitter. Szef platformy w niejasny sposób zaprzecza takim planom: „Nie wprowadzamy żadnych zmian w przyszłym tygodniu”.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Doniesienia na temat istotnych zmian w funkcjonowaniu Twittera pojawiły się w serwisie BuzzFeed z piątku na sobotę. Serwis powołując się na własne, ale bliżej niesprecyzowane źródła ujawnił, że szefowie Twittera planują zmianę sposobu ukazywania się tweetów na kontach użytkowników. Zamiast obowiązującego dotąd porządku chronologicznego o wpisach pojawiających się na szczycie aktualności miałby decydować specjalny algorytm sugerujący treści na podstawie popularności poszczególnych autorów oraz dotychczasowych preferencji właściciela konta.

Internet zareagował na te informacje nieprzychylnie. Na Twitterze szybko pojawił się hashtag #RIPTwitter , pod którym ukazały się komentarze oburzonych użytkowników serwisu. We wpisach niektórzy z nich sugerowali, że zapowiadana zmiana uderzy w wielu autorów tweetów ograniczając ich zasięg i preferując te konta, które posiadają najwięcej obserwujących. Część użytkowników otwarcie oskarżała też Twittera o chęć stania się drugim Facebookiem, który często wprowadza zmiany w swoim algorytmie, sterując w ten sposób doborem treści w newsfeedzie.

 

 

Narastająca fala niechęci do nowego pomysłu Twittera i coraz większa popularność hashtaga #RIPTwitter zmusiła serwis do reakcji. Jack Dorsey, szef Twittera opublikował wpis, który miał uspokoić internautów. Jednak wypowiedział się w sposób niejasny pisząc m.in., że żadne zmiany nie pojawią się w serwisie w przyszłym tygodniu. Tym samym nie zaprzeczył, że doniesienia BuzzFeed są bezpodstawne i pozostawił wiele do myślenia na temat zmiany funkcjonowania Twittera w dalszej przyszłości.

 

Twitter, który od pewnego czasu notuje słabsze wyniki finansowe i przyrost użytkowników coraz intensywniej próbuje nowych metod na zmianę tej sytuacji. W styczniu br. zapowiedział wydłużenie długości tweetów do 10 tys. znaków, a kilka dni temu zaczął testy umieszczania we wpisach GIF-ów. W Polsce popularność Twittera od kilku lat rośnie - w październiku i listopadzie ub.r. desktopową wersję Twittera odwiedziło rekordowe nieco ponad 4 mln użytkowników.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"