Internet górą

Reklamowa prognoza pogody 2005 od ZenithOptimedia.

Internet Standard
Internet Standard
Udostępnij artykuł:

 Internet w skali całego świata przyciąga jedynie 4,3% wydatków na reklamę, ale to on jest najszybciej rosnącym medium reklamowym. W tym roku - według analityków ZenithOptimedia - wydatki na internetową reklamę wzrosną na świecie o 16%. Najdynamiczniej rosnąć będą rynki: rosyjski, indyjski, chiński oraz arabskich krajów zasobnych w ropę naftową.  Wydatki na reklamę w Stanach Zjednoczonych stanowią 30% wszystkich sum przeznaczanych na reklamę w skali świata. Jako pojedynczy kraj są więc Stany Zjednoczony niekwestionowanym liderem wydatków. Raport ZenithOptimedia bierze pod uwagę ostatnie kataklizmy, które dotknęły południowe wybrzeże kraju. Ich wpływ na kondycję branży reklamowej okazał się jednak znikomy.

W skali świata nakłady na reklamę wzrosną w bieżącym roku o około 5,2%. Według lipcowych prognoz ZenithOptimedia miały wynieść 4,7%. Sam internet może liczyć na 16% większe budżety. Przypomnijmy, że w Polsce przewidywany jest wzrost wydatków na reklamę internetową rzędu 50-60%.

W przyszłym roku nakłady na wszystkie formy reklamy mają się zwiększyć o 6,2%. Również w 2007 wzrost ma być większy, niż dotychczas prognozowano i ma wynieść 6,1%.

Internet Standard
Autor artykułu:
Internet Standard
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji