Jak europejskie firmy wykorzystują media społecznościowe?

Uniwersytet w Kwadrydze oraz międzynarodowa sieć doradcza Ecco International Communications Network, której członkiem jest On Board PR zapytają 42 000 managerów ds. komunikacji w całej europie o sposoby wykorzystania mediów społecznościowych przez ich firmy.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

European Social Media Atlas 2011 to ogólnoeuropejskie badanie, które ma na celu porównanie wykorzystania mediów społecznościowych przez firmy w poszczególnych krajach Europy. W raporcie z badania zostaną ujęte zarówno główne różnice w wykorzystywaniu, jak i podobieństwa w trendach na lokalnych rynkach.

- Wyniki badania, które zostaną ujęte w „European Social Media Atlas 2011” będą pomocne dla każdego, kto chce lub musi poznać i zrozumieć wpływ i wykorzystanie mediów społecznościowych na funkcjonowanie i strategię przedsiębiorstw oraz dowiedzieć się jak wykorzystywane są media społecznościowe w komunikacji w poszczególnych krajach europy – wyjaśnia Norbert Ofmański, prezes On Board PR.

Będzie to pierwsze takie opracowanie dostępne bezpłatnie, które powinno stać się “lekturą obowiązkową” dla wszystkich specjalistów od komunikacji zainteresowanych międzynarodowym rozwojem działań związanych z mediami społecznymi. Badanie European Social Media Atlas 2011 zostanie przeprowadzone w Austrii, Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Polsce, Hiszpanii, Słowacji, Szwecji oraz Grecji. Za przygotowanie opracowania o rynku polskim odpowiada agencja On Board PR. Patronat nad polską częścią badania objęły: Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej – Anna Streżyńska, Związek Firm Public Relations, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, IAB Polska oraz PKPP Lewiatan. Patronami medialnymi są Newsline, Mediarun, Marketing w Praktyce oraz Brief. Raport będzie dostępny już wkrótce bezpłatnie poprzez link na stronie www.onboard.pl.

On Board PR Ecco Network. Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Jest laureatem nagrody Impactor 2009 dla najbardziej podziwianej agencji PR w Polsce. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. Od 2007 roku posiada własne biuro w Kijowie na Ukrainie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management. On Board PR działa w ramach grupy skupiającej m.in. agencję reklamową San Markos i agencję interaktywną Think Kong.

ECCO International Communications Network to jedna z największych międzynarodowych sieci firm PR zorientowanych na realizację działań komunikacyjnych w wymiarze globalnym, reprezentowana w Polsce przez On Board PR. Sieć powstała w 1989 roku, a jej główną siedzibą jest Londyn. ECCO Network jest reprezentowana przez firmy z 40 krajów świata obejmując swoim działaniem Europę, Amerykę, Azję i Afrykę. Swoją filozofię ECCO Network określa jako tworzenie i wdrażanie strategii komunikacji oparte na gruntownym zrozumieniu lokalnych rynków. Wśród międzynarodowych Klientów ECCO są m.in.: Cartoon Network, Coca Cola, Deutche Telekom, IBM, Marconi, Nokia, Regus, Samsung, Sony Computer Entertainment, Toshiba, Visa International, Xerox.

Dodatkowych informacji udziela: Dariusz Chrzanowski On Board Public Relations Sp. z o.o., Ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa tel.(+48 22) 321-51-00, e- mail: dchrzanowski@onboard-sanmarkos.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"