Nadawca History i History 2 wprowadza darmowe kanały do Europy

Firma Amagi, dostarczająca nadawcom rozwiązania chmurowe do nadawania kanałów telewizyjnych, nawiązała współpracę z oddziałem A+E Networks na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Nadawca History, History 2 i Crime+Investigation Polsat będzie mógł dzięki porozumieniu zaoferować trzy bezpłatne stacje w Wielkiej Brytanii.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Nadawca History i History 2 wprowadza darmowe kanały do Europy
Siedziba A+E Networks EMEA

A+E Networks coraz więcej inwestuje w kanały typu FAST, czyli oferowane w streamingu za darmo stacje, emitujące reklamy. W Stanach Zjednoczonych firma uruchomiła już m.in. Skills + Thrills (programy rozrywkowe, reality i dokumentalne), Lively Place (produkcje lifestylowe, poświęcone celebrytom i modzie) oraz Crime 360 (programy i seriale kryminalne). Teraz celem A+E Networks jest wprowadzenie kanałów FAST na europejskie rynki.

Stacje pojawią się na wszystkich wiodących platformach FAST

W ofercie darmowych kanałów przeważnie pojawiają się starsze sezony produkcji, które są emitowane w płatnych stacjach. A+E Networks chce, żeby dzięki współpracy z Amagi, bezpłatne stacje trafiły do wszystkich wiodących platform FAST na rynku brytyjskim.

- Współpraca z liderem rynku, takim jak Amagi, pozwali nam szybko zyskać na nowej technologii nadawania, aby skutecznie dostarczać nasze treści na najbardziej popularne platformy FAST - stwierdził  Matthew Westrup z A+E Networks EMEA. Firma działa w ponad 100 krajach świata. - Jesteśmy dumni z tego, że zostaliśmy partnerem technologicznym A+E Networks EMEA. Umożliwiając im ekspansję na platformach FAST, nie tylko zapewnimy im nowych widzów i dodatkowe przychody, ale także wzbogacimy ekosystem FAST o najwyższej jakości treści od jednego z wiodących nadawców na świecie - stwierdził Srinivasan Ka, współzałożyciel Amagi.

Amagi dostarcza kanały linearne do ponad 40 krajów na całym świecie. Firma działała dotychczas głównie na rynku amerykańskim. Lista klientów obejmuje: ABS-CBN, AccuWeather, Cinedigm, Cox Media Group, Crackle Plus, Fremantle, Gannett, Gusto TV, NBCUniversal, Tastemade, The Roku Channel i Vice Media.

W Polsce FAST dopiero „raczkuje”

Choć w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej można oglądać tysiące kanałów FAST, to na razie oferta dla polskich widzów jest bardzo ograniczona. Jesienią chiński producent telewizorów uruchomił Xiaomi TV+. W serwisie są oferowane jedynie anglojęzyczne stacje poświęcone muzyce, podróżom czy niszowym sportom.

Południowokoreańscy producenci elektroniki nie uruchomili wciąż nad Wisłą usług Samsung TV Plus i LG Channels. Polacy mogą jednak korzystać z platformy Rakuten TV, która poza możliwością wypożyczenia filmów (TVOD) oferuje też darmowe treści (AVoD) i FAST z reklamami. Niedawno firma uruchomiła dwa kanały filmowe w języku polskim. Jeden pokazuje starsze westerny, drugi niszowe filmy. Ponadto w ofercie dostępnych jest szereg stacji w języku angielskim, m.in. muzyczna Clubbing TV czy też informacyjne EuroNews oraz Bloomberg.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"