Jest zgoda na zmianę nazwy nowego kanału naziemnego

Kanał CTV9, dostępny na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej, zmieni nazwę na ViDoc TV. Zgodziła się na to Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. - Jak tylko dostaniemy formalna decyzję KRRiT, to natychmiast dokonamy stosownej zmiany oprawy - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Leszek Kułak, prezes Red Carpet TV, nadawcy stacji.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Jest zgoda na zmianę nazwy nowego kanału naziemnego

Uchwała KRRiT zapadła mimo kilku skarg, które wpłynęły do regulatora po tym jak na naszych łamach pojawiła się informacja o planowanym rebrandingu. Ich autorzy argumentowali, że nazwa nie jest polskojęzyczna, bo odnosi się do skrótu słów video i documentary, podkreślających tematykę kanału. Próbowali też przekonać regulatora, że słowo ViDoc może być trudne do wypowiedzenia przez widzów.

KRRiT rozpatruje skargi na konkretne audycje, a nie wnioski koncesyjne czy formalne nadawców. Wcześniej głosy krytyki pod adresem ViDoc TV pojawiły się w komentarzach internetowych. Szef nowej stacji mówił nam, że dostrzega takie głosy, ale nazwa CTV9 niektórym osobom kojarzy się z kanałem chińskiej telewizji publicznej CCTV9.

„Nazwa CTV stosowana przez wiele podmiotów na świecie”

Kułak jest zadowolony z decyzji KRRiT. - Nowa nazwa bardziej oddaje i podkreśla charakter programu nawiązując do znaczącego udziału pozycji dokumentalnych w ofercie, co wynika również z warunków koncesji dla tego kanału. Ponadto chcieliśmy uniknąć sytuacji konfliktowych z uwagi na fakt stosowania nazwy CTV dla oznaczenia kanału telewizyjnego przez wiele podmiotów zarówno na świecie, jak i ostatnio w Polsce. Taka sytuacja przekłada się natychmiast na funkcjonowanie "spornej nazwy" lub nazwy nawiązującej do innej, w przestrzeni social mediów, które jak wiemy nie ogranicza się tylko do rynku polskiego. Doświadczamy od pewnego czasu sytuacji zamykania nam w social mediach profili, kasowania zawartości lub usuwania logotypów z naszych marek Red Carpet, Red Top oraz Red Go. Chcąc uniknąć podobnych sytuacji, zdecydowaliśmy się na zmianę nazwy na bardziej neutralną pod tym względem i dającą większe szanse na uniknięcie podobnych ryzyk - tłumaczy Kułak. Podczas posiedzenia zgodzono się też na zmianę nazwy z Telewizji Toya na Toya TV. 

grafika

Filmowo-dokumentalny CTV9 można oglądać na pozycji 50. (LCN) telewizorów i dekoderów z naziemną telewizją cyfrową. Stacja wchodzi w skład MUX-8, obok kanałów: Nowa TV, Zoom TV, Telewizja WP. Ósmy multipleks jest nadawany w zakresie VHF i najczęściej z inną polaryzacją niż pozostałe MUX-y. Może w niektórych przypadkach wymagać bardziej rozbudowanej instalacji antenowej. Po rozpoczęciu emisji próbnej w prawym górnym rogu widać napis CTV9 emisja testowa. Nadawca planuje zintegrować ramówki CTV9 i RedTop TV, stacji dostępnej obecnie w sieciach kablowych.

Właściciel CTV9 zapłaci za 10-letnią koncesję 17,85 mln zł w dziesięciu ratach. Do tego dochodzi jeszcze ponad 6 mln zł rocznie opłat na rzecz Emitela, operatora multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej. W ramówce nowego kanału są m.in. treści z Ameryki Łacińskiej czy Czech. To seriale, telenowele czy produkcje dokumentalne. Nie brakuje też klasyków filmowych sprzed wielu lat. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii