Co drugi Polak słyszał o zbliżających się mistrzostwach świata w piłce nożnej. To podobny odsetek co u Niemców (51 proc.), którzy w tym roku bronią tytułu Mistrzów Świata. Dużo wyższa świadomość nadchodzącej imprezy występuje w Ameryce Południowej (Argentyna - 95 proc., Brazylia 63 proc.) i w Belgii (61 proc.).
Młodsi interesują się mundialem bardziej niż starsi - odsetek świadomości imprezy w grupie w grupie 35-49 wynosi 59 proc., wśród osób w wieku 50-64 lata to 40 proc. Mężczyźni (56 proc.) częściej niż kobiety (43 proc.) spotkali się z informacją o tym wydarzeniu.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-kadra-na-mundial-rosja-2018-liderem-robert-lewandowski ##
Brazylijczycy wierzą w swoich najmocniej
Blisko co siódmy Polak, który słyszał o zbliżającym się mundialu w Rosji, wskazuje naszą reprezentację jako zdobywcę Pucharu. W zwycięstwo swojej ekipy wierzy 52 proc. Brazylijczyków, połowa Hiszpanów, 47 proc. Argentyńczyków i 44 proc. Niemców. W całym badaniu w trójce państw najczęściej typowanych zdobycia tytułu mistrzów świata znalazły się Niemcy (23 proc.), Brazylia (21 proc.) oraz Hiszpania (11 proc.).

Mundial na ekranie tv i smartfona
67 proc. Polaków zmagania piłkarzy w Rosji będzie śledzić na ekranie telewizora. Blisko co czwarty ankietowany Ipsosa wskazał, że MŚ 2018 oglądać będzie także w Internecie, a 13 proc. - na urządzeniach mobilnych. 5 proc. zadeklarowało wykorzystanie także tableta.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dariusz-szpakowski-11-raz-skomentuje-mundial-na-emeryture-na-razie-sie-nie-wybieram ##
Mundial okazją do spotkań towarzyskich... i laby w pracy
85 proc. Polaków deklarujących śledzenie piłkarskich mistrzostw, mecze będzie oglądać w w towarzystwie rodziny lub znajomych. Dwóch na pięciu kibiców będzie obserwować zmagania piłkarzy w pubie lub restauracji. Taką deklarację zdecydowanie częściej składają mężczyźni niż kobiety (47 proc. w stosunku do 29 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/transmisja-mundialu-w-4k-tvp-sport-na-mux3-od-7-czerwca,7171445871236737a ##

28 proc. Polaków deklarujących chęć oglądania MŚ 2018 zgodziło się ze stwierdzeniem „Opuszczę pracę, aby oglądać mecze” – „zdecydowanie zgadzam się” odpowiedziało 11 proc. , a „raczej zgadzam się” – 17 proc. z nas. To więcej niż inni europejscy kibice. W Niemczech czy we Francji na takie poświęcenie jest gotowych 16 proc. respondentów, a w kraju gospodarzy MŚ 2018 – 14 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kontuzja-kamila-glika-w-sensie-marketingowym-stal-sie-produktem-bezpieczniejszym ##
Mundial potrwa od 14 czerwca do 15 lipca br.
Badanie zostało zrealizowane za pomocą wywiadów CAWI (mailing do panelu Ipsos) między 20 kwietnia a 4 maja 2018 roku na próbie N=19766 w 27 krajach: Argentynie, Australii, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Chinach, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Indiach, we Włoszech, w Japonii, Meksyku, Polsce, Rosji, Arabii Saudyjskiej, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Turcji, Stanach Zjednoczonych, Peru, Chile, Malezji i Serbii. W Polsce zrealizowana została próba N=501 Polaków w wieku 16-64 lata.











