Jesienna aktywność fizyczna Polaków

Moda na aktywny i zdrowy styl życia już na dobre zadomowiła się w polskich miastach. Z badań przeprowadzonych przez CBOS wynika, że dwie trzecie Polaków (66%) uprawiało sport lub ćwiczenia w ciągu ostatniego roku, w tym 40% z nich podejmowało aktywność fizyczną regularnie, a 26% sporadycznie.[i]

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Potwierdzeniem wzrostu popularności aktywności fizycznej wśród Polaków są m.in. uliczne biegi masowe, w których z roku na rok bierze udział coraz więcej osób. Włodarze miast z powodzeniem organizują maratony, półmaratony, biegi charytatywne, a ostatnio nawet bieg w sukniach ślubnych. Najbliższe miesiące pokażą czy po sezonowym ożywieniu sportowym, Polacy będą dbać o swoją formę fizyczną w okresie jesienno-zimowym.

Co prawda biegać można o każdej porze roku, bez względu na panujące warunki atmosferyczne, jednak dla części osób uprawiających sport, sezon jesienno-zimowy to czas w którym przenoszą swoją aktywność fizyczną do obiektów zamkniętych. Dowodem na to jest prężny rozwój siłowni, pływalni i klubów fitness, gdzie w jednym miejscu można zarówno pobiegać na bieżni, wziąć udział w prowadzonych przez trenera zajęciach aerobowych lub tańca, a także skorzystać z sauny czy popływać w basenie. Ten trend potwierdzają statystyki wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl, która we wrześniu br. odnotowała 152% wzrost zapytań o hasła związane ze sportem, ośrodkami i klubami sportowymi oraz 123% wzrost tych zapytań w ciągu ostatnich trzech miesięcy.[ii] Polacy najczęściej poszukiwali informacji o basenach, siłowniach i klubach fitness.

Uprawianie sportu jest nie tylko modne, ale i zdrowe. Aktywność fizyczna jest szczególnie potrzebna osobom pracującym w biurach, wykonującym siedzący tryb pracy, czyli głównie mieszkańcom miast. Większość z nich to użytkownicy urządzeń mobilnych, którzy zgodnie z aktualnymi trendami korzystają z aplikacji umożliwiających szybkie i efektywne zdobywanie informacji o firmach, produktach i usługach. Potwierdzają to wyniki badania Millward Brown SMG/KRC „Zwyczaje Polaków dotyczące korzystania ze smartfonów i tabletów” przeprowadzonego na zlecenie firmy Eniro Polska, właściciela Panoramy Firm. W odniesieniu do poszukiwania informacji lokalnych za pośrednictwem smartfona czy tabletu, kluczowe dla zwolenników urządzeń mobilnych są dane kontaktowe firmy (41,5%), lokalizacja, trasa dojazdu (34,7%) oraz adres strony www (34,1%). Prawie 98% badanych deklaruje znajomość nowoczesnych trendów w poszukiwaniu informacji lokalnych. Jak można się spodziewać, użytkownicy najchętniej wybierają aplikacje bezpłatne (99,6%)[iii].

"Lokalna wyszukiwarka Panoramafirm.pl jest źródłem informacji dla osób poszukujących klubów i ośrodków sportowych. Nasza aplikacja mobilna pozwala na lokalizowanie na mapie m.in. siłowni, klubów fitness, czy ośrodków sportowych, a także na bezpośrednie nawigowanie do nich." – mówi Bożena Chmielarczyk, Dyrektor Generalny, Eniro Polska. "Funkcjonalności jakie oferuje Panorama Firm są szczególnie istotne, zwłaszcza dla młodego pokolenia żyjącego bardzo aktywnie i praktycznie nierozstającego się z urządzeniami mobilnymi." – dodaje Bożena Chmielarczyk.

Z roku na rok coraz więcej osób podejmuje różne formy aktywności fizycznej. Najpopularniejszym sportem wśród Polaków jest gimnastyka, fitness i aerobik (52%), jazda na rowerze (51%), a także bieganie (41%) i ćwiczenia na siłowni (40%). Co trzeci Polak regularnie gra w piłkę nożną, a co czwarty – tańczy. Lubimy także turystykę pieszą (24%) i pływanie (20%)[iv].

Osoby uprawiające sport kierują się różnymi motywacjami. Dla jednych to przyjemność i sposób na dbanie o zdrowie. Inni podejmując aktywności fizyczne kierują się poprawą samopoczucia, chęcią bycia w dobrej formie lub dla odreagowania stresu. Pierwszym krokiem do podjęcia jesiennej aktywności fizycznej jest znalezienie klubu, ośrodka sportowego w pobliżu domu lub pracy, gdzie będziemy mogli zadbać o formę zanim przyjdzie kolejna wiosna.

[i] źródło: badanie CBOS „Aktywność fizyczna Polaków”, wrzesień 2013 r.

[ii] źródło: Adobe SiteCatalyst, wrzesień 2014 r.

[iii] źródło: badanie Millward Brown SMG/KRC „Zwyczaje Polaków dotyczące korzystania ze smartfonów i tabletów”, wrzesień 2013 r.

[iv] źródło: badanie CBOS „Aktywność fizyczna Polaków”, wrzesień 2013 r.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?