John Lewis tłumaczy się z reklamy z chłopcem w szpilkach (wideo)

Firma John Lewis w jednej ze swoich ostatnich kampanii pod hasłem "Let Life Happen" promował ubezpieczenia domu. Spot pokazujący małego chłopca, który umalowany, przebrany w sukienkę i noszący za duże szpilki demoluje dom wywołał ogromne kontrowersje i został ostatecznie wycofany.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
John Lewis tłumaczy się z reklamy z chłopcem w szpilkach (wideo)

Reklama „Let Life Happen”, w której młody chłopiec w sukience robi bałagan w całym domu, została uznana przez organy kontrolne za „potencjalnie wprowadzającą w błąd”.

Co się dzieje w spocie?

W reklamie, która zadebiutowała po raz pierwszy 11 października, młody chłopak przebrany w sukienkę i szpilki tańczy w domu, kopiąc butami w lampy i abażury, a także chwyta farbę, rozlewa ją na dywanie i rozprowadza na szafkach kuchennych.

W ramach serii reklam „Let Life Happen” celem było wypromowanie nowego ubezpieczenia wyposażenia domu.

Reklama została wycofana po kilkunastu dniach, ponieważ Financial Conduct Authority (FCA) uznała ją za „potencjalnie wprowadzającą w błąd” klientów.

John Lewis się tłumaczy

John Lewis opublikował w mediach społecznościowych oświadczenie, w którym napisał: „Być może widziałeś naszą reklamę „Let Life Happen” dotyczącą naszej nowej oferty ubezpieczenia zawartości domu. Ta reklama została wycofana, ponieważ Financial Conduct Authority uważa, że treść może być potencjalnie myląca i może spowodować, że klienci będą zdezorientowani w związku z nową ofertą ubezpieczenia wyposażenia domu Johna Lewisa. To absolutnie nigdy nie było naszym zamiarem. Reklama ubezpieczenia domu Johna Lewisa „Let Life Happen” została stworzona, aby pokazać radosny obraz młodego człowieka, który daje się ponieść swoim występom, nieświadomego niezamierzonych konsekwencji swoich działań”.

FCA uznała, że reklama jest myląca, ponieważ nowe ubezpieczenie zawartości domu promowane przez Johna Lewisa obejmuje tylko przypadkowe szkody, a nie - jak pokazano w reklamie - celowo wyrządzone szkody.

W swoim oświadczeniu John Lewis wyjaśnił: „Chcielibyśmy wyjaśnić, że ochrona przed przypadkowymi uszkodzeniami jest dostępna jako dodatek do nowego produktu ubezpieczeniowego w zakresie wyposażenia domu Johna Lewisa i obejmuje tylko przypadkowe (nieumyślne) uszkodzenia”.

Ostra krytyka w social mediach

Gdy John Lewis rozpoczął kampanię w social mediach pojawiła się seria negatywnych komentarzy. Firmie zarzucano m.in, że reklama zawiera seksistowskie stereotypy, że „promuje ideologię transpłciową”, a także że mamy do czynienia z „seksualizowaniem dzieci”.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela