Wirtualny Wskaźnik Wpływu (WWW) to nasz autorski projekt, który w zupełnie nowy i niespotykany wcześniej sposób porządkuje i mierzy aktywność polskich mediów w internecie. Wyliczamy zsyntezowany wskaźnik, który bazuje na 11 różnych kategoriach internetowej działalności wydawców. Analizujemy około 120 marek medialnych polskich portali i ok. 500 profili w mediach społecznościowych. W październiku dodaliśmy do zestawienia parę nowych brandów.
W tym miejscu przeczytasz dokładne wyjaśnienie, czym jest nasz Wirtualny Wskaźnik Wpływu (WWW), dlaczego go zrobiliśmy, a tutaj znajdziesz informacje, jak właściwie go wyliczamy. Natomiast poniżej publikujemy wyniki za okres październik 2025.
Dokładne wyniki czekają na dole tego tekstu, ala najpierw 10 wniosków z październikowej edycji, które rzucają się nam w oczy.

1. Zamiana Interii z Super Expressem
Interia po nieco rozczarowującym debiucie we wrześniu trochę nadrobiła i wskoczyła na trzecie miejsce podium, zamieniając się na nim z "Super Expressem". "SE", który okazał się poprzednio czarnym koniem, stracił nieco impetu, głównie za sprawą wyraźnie słabszego wyniku na YouTube oraz w niektórych kanałach social mediowych, ale i tak zajmuje mocną 5. pozycję.
2. Solidna Burda
Bardzo solidny i wzrostowy miesiąc zanotowały medialne marki lifestyle'owej Burdy. Glamour w październiku rozbił bank pod względem interakcji i wyświetleń wideo, dzięki czemu awansował aż o 44 pozycje i wpadł do TOP50. Podobnie było w przypadku Elle Polska (+19 pozycji). W kategorii Lifestyle Burda Media Polska okupuje trzy miejsca podium: Glamour, Elle i Viva. Nie bez powodu są "imperium lifestyle'u".

3. Kanał Sportowy w końcu może coś świętować
Ostatnie kilkanaście miesięcy to nie był łatwy czas dla Kanału Sportowego, ale chyba w końcu trochę otrzepali się z kurzu. Notuje solidne i stabilne wyniki, a w październiku awansowali aż o 27 pozycji, wpadając do ogólnego rankingu TOP50. O ile o świetności dawnych wyników na YouTube z czasów Krzysztofa Stanowskiego mogą raczej zapomnieć, to bardzo dobrze radzą sobie w social mediach. Zwłaszcza na Instagramie i X.
4. TikTokowy Polsat
Na łącznie sześć miejsc na podium w kategoriach TikToka (interakcje + wideo) brandy Polsatu zdobywają tam aż połowę miejsc. Profile Polsatu i Polsat Sport angażują wyjątkowo mocno. Spora w tym pewnie zasługa masy telewizyjnego contentu, który mają do dyspozycji, ale rozprowadzać treści też trzeba umiejętnie. Polsatowi, jak widać, to wychodzi. Zaskakuje nieco jednak fakt, że nie są w stanie tego dobrego wyniku aż tak mocno zreplikować na inne platformy.

5. Dwie twarze Inforu
To jedno z zaskoczeń. Wydawnictwo Infor nie ma ostatnio dobrej prasy, sporo mówi się o zamieszaniach kadrowych i problemach z rekrutacją. Tymczasem wynik Infor.pl zdaje się temu zaprzeczać – nie tylko awansuje w ogólnym rankingu o dwie pozycje, ale też w swojej kategorii Biznes zajmuje pierwsze miejsce, przeskakując Business Insidera i Money.pl. Robi to jednak głównie siłą rozpędu i skalą ruchu, bo sensownej obecności w social mediach jak nie było, tak nie ma. Ale jak widać można radzić sobie bez tego.
6. Zagubiona Gazeta.pl
Kiedyś zawsze była wielka czwórka wymieniana jednym tchem: WP.pl, Onet.pl, Gazeta.pl, Interia.pl. W wynikach WWW widać jednak, że Gazeta.pl zostaje zauważalnie w tyle za konkurencją. Traci trzy pozycje i jest już na 11 miejscu, podczas gdy pozostała trójka okupuje miejsca na podium. Za jakiś czas zobaczymy może tu jakiś ruch, bo niedawno Agora uruchomiła wspólny zarząd 1Digital, który ma scalać pod sobą cyfrową działalność "Gazety Wyborczej" i Gazety.pl.

7. Chybotliwa Republika
Traci aż 9 pozycji względem września. To głównie efekt tego, że w porównaniu do konkurencji nie mają zaplecza w postaci dużego portalu, który zabezpieczałby im wynik. W efekcie są podatni na wahania wyniku zależne od mocno zmieniających się wyników na platformach społecznościowych i YouTube.
8. Instagramowe Oko.press
Pozycja nr 13 może sama w sobie nie jest czymś oszałamiającym, ale w tym przypadku warto zwrócić na nią uwagę. Jeśli miałbym obstawiać, które marki radzą sobie dobrze na Instagramie, raczej nie pomyślelibyśmy o Oko.press, jako pierwszym wyborze. Tymczasem to kategoria, w której ten tytuł radzi sobie najlepiej ze wszystkich.
9. Jak newonce z popiołów
Jeśli nie znacie historii new once, polecamy ten wywiad, w którym jego twórca brutalnie szczerze opowiada o perypetiach tego projektu. Dlaczego o tym wspominam? Dlatego, że dopiero znając ten background na zauważenie zasługuje fakt, jak przy swojej skali nieźle radzą sobie w socialach. Aż w czterech kategoriach wpadają do TOP30.

10. Sport króluje na Instagramie
I to bez dwóch zdań. Wiadomo, trochę pomogło to, że w październiku było zgrupowanie kadry i mecze reprezentacji, ale i tak taka dominacja jest warta odnotowania. Na Instagramie Polacy wyjątkowo mocno lubują się w sporcie. Pod względem interakcji pierwsze dwa miejsca należą do marek typowo sportowych: Meczyki.pl i Transfery.info. Meczyki dokładają do tego najniższy stopień podium w wideo na Instagramie i tym samym utrzymują wysoką 10. pozycję w ogólnym rankingu.
Wyniki WWW za październik 2025
TOP50 - Ogólne
TOP10 - Informacje

TOP10 - Biznes
TOP10 - Lifestyle

TOP10 - Technologie
TOP10 - Rozrywka
TOP10 - Sport
TOP10 - Lokalne












