Kampania Komisji Europejskiej w obronie dzieci

Komisja Europejska chce chronić dzieci korzystające z serwisów multimedialnych w telefonach komórkowych.

Reuters - DC
Reuters - DC
Udostępnij artykuł:

Skinheadzi, skąpo odziane kobiety, roboty z pistoletami maszynowymi i Klaus – łatwowierny nastolatek, wystąpią w kampanii przygotowanej przez Komisję Europejską, która ma uczynić z internetu i telefonii komórkowej technologie bezpieczne i przyjazne dzieciom.

Akcje wspierają firmy telekomunikacyjne takie jak Deutsche Telecom, Orange i Telecom Italia, które zapowiedziały, że będą starały chronić dzieci przez pedofilami i pornografią podczas korzystania z telefonu komórkowego. Do lutego przyszłego roku operatorzy mają przedstawić plan ochrony korzystających z “komórek” dzieci. Będzie to między innymi klasyfikacja serwisów multimedialnych jako odpowiednie lub nieodpowiednie dla dzieci. Komisja Europejska uważa, że samoregulacja operatorów jest dużo lepszym rozwiązaniem niż przymus, na którego efekty trzeba znacznie dłużej czekać.

W Niemczech, Włoszech i Polsce ponad 90% nastolatków posiada telefon komórkowy. W krajach takich jak Łotwa, Litwa czy Grecja więcej dzieci korzysta z telefonu komórkowego niż z internetu, wynika z danych Komisji.

Reuters - DC
Autor artykułu:
Reuters - DC
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu