Tak ogląda się kanał Tulickiego, Adamczyka i Karnowskiego. Czy pokona konkurencję?

Kanał youtubowy TAK! Michała Karnowskiego, Michała Adamczyka i Marcina Tulickiego przekroczył w dwa tygodnie 30 tys. subskrypcji. Do tej pory najpopularniejsze materiały mogły liczyć na 113 tys. widzów. Dziennikarze oferują kilka formatów. Czy rzucą wyzwanie konkurencji, gdy na rynku znajdziemy więcej podobnych projektów?

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Tak ogląda się kanał Tulickiego, Adamczyka i Karnowskiego. Czy pokona konkurencję?
Kanał TAK!

2 listopada wystartował nowy kanał youtubowy TAK!. Założycielami są Michał Karnowski, Marcin Tulicki oraz Michał Adamczyk. Projekt przekroczył już 30 tys. subskrypcji, a pierwsza setka filmów pozwoliła zgromadzić łącznie niemal 2 mln wyświetleń.

Największą popularnością cieszyły się do tej pory odcinki o kulisach odejściach dziennikarzy z telewizji wPolsce24 oraz o zamieszaniu wokół wywiadu Bogdana Rymanowskiego z profesor Grażyną Cichosz na jego kanale Rymanowski Live. Oba odcinki obejrzało do tej pory 113 tys. osób.

Poszczególne materiały mają zwykle od około 10 tys. do 50 tys. odsłon. Publikowane są zwykle raz dziennie lub kilka razy w ciągu doby.

Formaty i oglądalność

Nowy projekt skupia się na komentowaniu polskiej polityki, zaprasza także gości do rozmów. Pierwszym z nich był były minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro (9,3 tys. wyświetleń), a wśród rozmówców byli także m.in. były doradca Andrzeja Dudy Andrzej Zybertowicz (17 tys.) czy dziennikarz Jan Pospieszalski (4 tys.).

Kanał TAK! oferuje kilka formatów. Wsród nich znajdziemy program "Trzej Muszkieterowie", gdzie spotykają się wszyscy założyciele i rozmawiają na bieżący temat polityczny, "Tak to wygląda", gdzie podobny komentarz możemy posłuchać ze strony dwóch z trzech prowadzących, "Tak tylko pytam", czyli format wywiadów z gośćmi oraz "Tak to widzę", czyli osobny cykl commentary każdego z prowadzących.

– Będziemy patrzeć bardzo dokładnie na ręce, każdemu – zapewnił Tulicki w zapowiedzi. – Punktować, analizować, komentować bez zabierania mikrofonu – dodał Karnowski. Dziennikarze nagrywają materiały w specjalnym studiu, wyjątkiem był wywiad ze Zbigniewem Ziobro.

Kanał ma być finansowany z reklam. Odpowiada za niego spółka Trzej Muszkieterowie, którą Tulicki, Adamczyk i Karnowski zarejestrowali w połowie września. Czwartym udziałowcem jest Artur Chodziński, były funkcjonariusz Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Jak na razie nie ma informacji, by kanał miał zakładać lub posiadać już konto na Patronite, co w przypadku podobnych projektów jest często spotykaną praktyką.

Jakie szanse na sukces?

Po zmianach w mediach publicznych rozpoczętych w grudniu 2023 nastąpiło przetestowanie na rynku medialnym, powstały nowe projekty internetowe z udziałem dziennikarzy wcześniej pracujących w TVP. Do Kanału Zero (2,13 mln subskrypcji) Krzysztofa Stanowskiego dołączyło kilka osób z dawnej telewizji publicznej - m.in. Arleta Bojke, Waldemar Stankiewicz, Joanna Pinkwart czy Maria Stepan.

Krzysztof Ziemiec, wieloletni prowadzący programy informacyjne przy Woronicza, założył kanał Otwarta Konserwa (ma obecnie 205 tys. subskrybentów). Bartłomiej Graczak, dawny reporter "Wiadomości", ruszył z projektem "PRZEkanał" (160 tys. subskrybentów). Swoje kanały mają także m.in. Anita Gargas (188 tys.) czy Jan Pospieszalski (215 tys.), którzy także wcześniej pracowali w TVP.

Część gwiazd poprzedniej telewizji publicznej dołączyła z kolei do Republiki i wPolsce24, których treści możemy oglądać także na platformie YouTube. Jak opisywaliśmy, w polskim internecie prawicowe treści cieszą się obecnie większym zainteresowaniem niż lewicowe. Z drugiej strony mnogość podobnych kanałów stawia pod znakiem zapytania ich szanse na sukces.

Czytaj także: Trump chce pozwać BBC

Portal Wirtualnemedia.pl jako pierwszy informował o powstaniu kanału TAK!. – Sukces Kanału Zero pokazuje, że rynek jest perspektywiczny. Konkurencja nie jest tak silna, więc można jeszcze spróbować powalczyć. Podchodzimy do tego z ogromną pokorą. To dla nas coś nowego, ale buduje energetyczne wyzwanie. Nastawiamy się na długi marsz. Nie spalimy się w ogniu porażki lub sukcesu. Ludzie z rynku wróżą nam totalną klęskę lub wielki sukces. To jest dobry znak – tłumaczył nam Michał Karnowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?