Znamy koncesję Kanału Zero TV. Stacja dla widzów od 16 lat

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała koncesję satelitarną Kanału Zero TV. Z dokumentu wynika, że stacja ma mieć charakter uniwersalny i będzie adresowana do osób od 16. roku życia, niezdefiniowanych pod względem rodzaju wykształcenia, statusu zawodowego czy płci. W ramówce dominować będą publicystyka, programy rozrywkowe i edukacyjne.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Znamy koncesję Kanału Zero TV. Stacja dla widzów od 16 lat
Krzysztof Stanowski, założyciel Kanału Zero

Koncesja Kanału Zero TV jest ważna od 10 października 2025 roku do 9 października 2035 roku. Opłata za jej udzielenie wyniosła 15 369 zł. Stacja ma nadawać nie mniej niż 20 godzin na dobę.

W dokumencie wpisano transpondery dzierżawione przez Canal+ Polska na Hot Birdzie 13E (4 - 11,278 GHz, pol. V, 11 - 11,411 GHz, pol. H, 13 - 11,449 GHz, pol. H, 15 - 11,488 GHz, pol. H, 110 - 10,719 GHz, pol. V, 114 - 10,796 GHz, pol. V).

W Kanale Zero TV dużo publicystyki, mało newsów

Z koncesji wynika, że Kanał Zero TV powinien rozpocząć nadawanie w ciągu trzech miesięcy od udzielenia koncesji. Tym samym debiutu stacji można spodziewać się najpóźniej w styczniu 2026 roku.

Jako lokalizację stacji nadawczej wskazano Aleję generała Władysława Sikorskiego 9 w Warszawie, czyli siedzibę Canal+ Polska. Stamtąd sygnał stacji będzie prawdopodobnie wysyłany na satelitę.

Autorzy wniosku koncesyjnego Kanału Zero TV zadeklarowali, że w tygodniowym czasie nadawania w godzinach 6:00-23:00 audycje publicystyczne stanowić będą 20 proc. wszystkich programów. W ramówce znajdą się też programy rozrywkowe (12 proc.), edukacyjne (12 proc.), informacyjne (2 proc.), dokumentalne (2 proc.), poradnicze z różnych dziedzin (1 proc.), artystyczno-kulturalne (1 proc.).

Wnioskodawca zadeklarował, że Kanał Zero TV będzie miał charakter kanału uniwersalnego, w ramach którego będą prezentowane różne kategorie audycji: głównie publicystyczne, edukacyjne i rozrywkowe oraz te dotyczące kultury i sportu. Będzie on skierowany do szerokiego grona odbiorców, zainteresowanych treściami o charakterze polityczno-społecznym, jak również innymi propozycjami programowymi o zróżnicowanej tematyce.

Nadawca przy przygotowywaniu ramówki Kanału Zero TV, zamierza wykorzystać swoje ponad 18-miesięczne doświadczenie w tworzeniu ramówki kanału na platformie YouTube. Wiele treści pochodzących z YouTube zawiera jednak lokowanie produktu. Taka promocja jest zakazana w przypadku programów informacyjnych czy publicystycznych. Twórcy Kanału Zero nie zdradzają, jak zamierzają rozwiązać ten problem.

W ofercie mają być programy publicystyczne, w tym audycja polegająca na przeprowadzaniu pogłębionych wywiadów z gośćmi ze świata polityki, kultury, sportu, technologii czy nauki. Do ramówki trafią też produkcje edukacyjne, w tym audycja, w której przekazywana będzie wiedza na temat przyrody i ekologii.

Widzowie będą mogli też oglądać programy rozrywkowe, w tym audycję satyryczną, w której prowadzący w sposób żartobliwy będą komentowali wydarzenia ze świata polityki. Stacja ma pokazywać programy dokumentalne realizowane przez dziennikarzy z bogatym doświadczeniem zawodowym w miejscach konfliktów militarnych, jak Izrael, Syria czy Ukraina.

Do ramówki trafią programy newsowe, dotyczące m.in. sportu. Dostępne będą także audycje poradnikowe, w tym audycja prezentująca fakty dotyczące zdrowego odżywiania oraz programy artystyczno-kulturalne, w tym audycja zawierająca wywiady z osobami ze świata kultury oraz recenzje dzieł kultury.

Według KRRiT, wnioskodawca wskazał w formularzu "Informacje Programowe", że audycje wytworzone pierwotnie w języku polskim wypełnią co najmniej 90 proc., a audycje europejskie 95 proc. kwartalnego czasu nadawania programu. Przekazy niepochodzące od nadawcy mają stanowić 8 proc. dobowego czasu nadawania.

2,12 mln subskrybentów Kanału Zero na YouTube

Spółka Kanał Zero TV Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie została zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym w dniu 7 sierpnia 2025 roku. Kapitał zakładowy wyniósł 5 tys. zł. Ujawnionym wspólnikiem firmy jest Kanał Zero S.A. Regulator zauważył, że w części ekonomiczno-finansowej wniosek zawierał kompletną dokumentację. Stacja ma być finansowana z pożyczki od spółki Kanał Zero S.A.

Wniosek dotyczący koncesji dla Kanału Zero TV wpłynął do KRRiT 14 sierpnia. Był w kolejnych tygodniach uzupełniany z powodu błędów formalnych. Regulator przyjął uchwałę o udzieleniu zgody na nadawanie podczas posiedzenia 8 października. Działający od lutego 2024 roku Kanał Zero ma 2,12 mln subskrybentów na platformie YouTube. Jego szef i właściciel Krzysztof Stanowski wcześniej wielokrotnie krytykował tradycyjne media.

W 2024 roku Kanał Zero osiągnął 27,32 mln zł przychodów sprzedażowych, z czego 26,69 mln z usług (głównie reklamowych), a 632,6 tys. z produktów i towarów (m.in. drukowanego "Magazynu Zero"). Kanał Zero wypracował 4 mln zł zysku operacyjnego i 3,15 mln zysku netto (po uwzględnieniu m.in. 834,2 tys. zł podatku dochodowego).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP