Tyle Nawrocki i Mentzen zapłacili za spoty w Republice. Nawet 95 proc. rabatu

Komitety Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena zapłaciły Telewizji Republika łącznie ponad 200 tys. zł za nadawanie spotów przed wyborami prezydenckimi. Według ustaleń Wirtualnej Polski dzięki rabatom sięgającym 95 proc. jedna emisja kosztowała zaledwie ok. 100 zł. Republika zarobiła też prawie 770 tys. zł za promowanie Nawrockiego w internecie.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Tyle Nawrocki i Mentzen zapłacili za spoty w Republice. Nawet 95 proc. rabatu
Karol Nawrocki, fot. screeny z youtube'a

Według danych ze sprawozdania komitetu wyborczego Karola Nawrockiego, do których dotarła Wirtualna Polska, Telewizja Republika pokazywała spoty tego kandydata od 14 marca do 30 maja br.

Łącznie spoty wyemitowano 1 436 razy, za co stacja otrzymała 156,8 tys. zł. Oznacza to, że średnia cena emisji wyniosła jedynie 109,2 zł.

Płatność podzielono na pięć faktur, z kwotami 26,5, 14,2, 62,1, 32,9 i 21,1 tys. zł. Spoty Karola Nawrockiego najintensywniej pojawiały się na antenie Republiki w kwietniu (550 emisji) i maju (519).

Wirtualna Polska zwraca uwagę, że ceny emisji stanowiły kilka proc. wyjściowych stawek z oferty reklamowej Telewizji Republika. Przykładowo 29 marca za pokazanie 68-sekundowego spotu Nawrockiego po "Dzisiaj", głównym programie informacyjnym stacji, komitet zapłacił 125 zł, podczas gdy standardowa cena w tym bloku reklamowym to 1 tys. zł za 30 sekund.

Podobne upusty uzyskał komitet Sławomira Mentzena. W jego sprawozdaniu nie ma tak szczegółowych danych, ale jedna z faktur dotyczy 51,5 tys. zł za pokazywanie spotów od 20 kwietnia do 16 maja. Wskazano, że chodzi o 162 emisje reklam 30-sekundowych i 351 emisji 60-sekundowych.

A to oznacza, że pokazanie 60-sekundowego spotu kosztowało średnio 119 zł.

Sakiewicz: żeby było stać każdego kandydata

Dlaczego czas reklamowy w TV Republika dla kandydatów na prezydenta był tak tani? – Cena była tak skalkulowana żeby było stać każdego kandydata i to był główny cel – powiedział szef stacji Tomasz Sakiewicz.

– Wszystkie komitety, które chciały się reklamować, dostały identyczną ofertę. Ostatecznie zdecydowały się dwa. Gdyby były inne, dostałyby taką samą cenę – zapewnił.

Republika dużo więcej od komitetu Karola Nawrockiego zarobiła za inne usługi: promocję w internecie, m.in. na portalu internetowym stacji, jej profilach na YouTubie, Facebooku i Instagramie oraz Radiu Republika.

W załącznikach do umowy określono, że Republika na swoim kanale youtube’owym prowadziła relacje na żywo z ważnych wydarzeń, konferencji prasowych i spotkań Nawrockiego z wyborcami, na Facebooku zamieszczała regularne wpisy (z grafikami i linkami) o nim, na Instagramie – m.in. "atrakcyjne zdjęcia kandydata z wydarzeń", zaś Radio Republika nadawało audycje z Nawrockim i przedstawicielami jego sztabu oraz krótkie komunikaty o jego kampanii w blokach reklamowych.

Działania prowadzono od 2 kwietnia do 16 maja. Sztab Nawrockiego w dwóch transzach zapłacił za nie 768,7 tys. zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"