KER: Aflofarm ma poprawić reklamę Desmoxanu wprowadzającą w błąd co do e-papierosów (wideo)

Spot reklamujący preparat Desmoxan (produkowany przez Aflofarm Farmacja Polska) wprowadza w błąd, bo zawarte w nim stwierdzenie, że „e-papierosy też są szkodliwe, w środku jest ta sama uzależniająca nikotyna" jest zbyt daleko idące, gdyż nie uwzględnia dostępnych w obrocie e-papierosów niezawierających nikotyny - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
KER: Aflofarm ma poprawić reklamę Desmoxanu wprowadzającą w błąd co do e-papierosów (wideo)

Przedmiotem złożonej do KER skargi był reklama telewizyjna Desmoxanu, w której mężczyzna wspomina o paleniu e-papierosów. Zdaniem autora skargi spot ten w oczywisty sposób jest nadużyciem i manipulacją na temat e-papierosów. „Mężczyzna mówi, że e-papierosy są szkodliwe, ponieważ zawierają uzależniającą nikotynę. Jest to prawdą tylko częściowa, z uwagi na to że do e- papierosów produkowane są płyny nie zawierające nikotyny, w związku z czym nie wszystkie zawierają nikotynę. Z reklamy zaś jednoznacznie wynika, że wszystkie e-papierosy (płyny do nich) zawierają nikotynę, co jest oczywistym nadużyciem” - napisano w skardze.

Aflofarm w odpowiedzi na zarzut wprowadzania konsumentów w błąd wyjaśnił, że skoro reklama dotyczy leku, który przeznaczony jest dla osób chcących rzucić palenie i mających na celu zerwanie z nałogiem nikotynowym, to oczywiste, że chodzi o e-papierosy mające w składzie nikotynę, co przecież nie oznacza, że reklama zaprzecza istnieniu takich e-papierosów, które jej nie posiadają. W opinii firmy komunikat reklamowy wręcz przeciwnie temu co twierdzi skarżący, dokładnie informuje o jakie e-papierosy chodzi - mężczyzna występujący w reklamie opowiada o używanych przez siebie e-papierosach z zawartością nikotyny.

Zdaniem KER stwierdzenie zawarte w reklamie, iż „e-papierosy też są szkodliwe, w środku jest ta sama uzależniająca nikotyna" jest zbyt daleko idące, gdyż nie uwzględnia dostępnych w obrocie e-papierosów niezawierających nikotyny. Uznała tym samym, że spot wprowadza w błąd co do właściwości reklamowanego produktu oraz nadużywa zaufania. Zaleciła też Aflofarmowi modyfikację reklamy w warstwie słownej.

Autorem kreacji reklamy Desmoxanu jest dział marketingu Aflofarmu, który we własnym zakresie przygotowuje wszystkie reklamy marek należących do firmy, bez współpracy z agencją reklamową.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"