Komisja Etyki Reklamy zajęła się skargą konsumenta na spot KFC emitowany 22 czerwca 2025 r. o godz. 19:37 na antenie TVN. Reklama promowała produkty z koreańskim sosem i stylistycznie nawiązywała do serialu „Squid Game”. W materiale pojawiał się zamaskowany bohater w różowym kombinezonie, charakterystyczna muzyka oraz komunikaty lektorki z głośników.
Zdaniem autora skargi reklama ma jednoznaczne skojarzenie. "W mojej ocenie reklama jest nieetyczna z uwagi na nawiązanie do śmierci i przemocy. Ociekające sosem kurczaki kojarzą się z ociekającą krwią. Treści nieprzeznaczone dla dzieci" – stwierdził.

W odpowiedzi na zawiadomienie AmRest, właściciel marki KFC w Polsce, przekonywał, że przekaz mieści się w granicach swobody reklamy. Spółka wskazywała standardową kolorystykę produktów i podkreślała, że spot nie pokazuje przemocy, zagrożenia życia ani brutalnych scen. Kampania miała jedynie eksponować koreańskie inspiracje menu.
KER: odbiorcą reklamy mogły być dzieci
Z ustaleń KER wynika, że w spocie padły sformułowania: "Gracze! KFC Squid Game już trwa. Burger, Hot Wingsy i Stripsy oblane koreańskim sosem. Powtarzam. Oblane koreańskim sosem. Podejmij wyzwanie i zamów! KFC." Na końcu widoczne były logo KFC oraz nazwa serialu z oznaczeniem Netflix. Odbiorcami reklamy mógł być szeroki krąg widzów, w tym również dzieci.
KER uznała, że naruszono Kodeks Etyki Reklamy. W jej ocenie, jednoznaczne odwołania do serialu, w którym przemoc i śmierć stanowią główny motyw, a także stylistyka spotu (zamaskowana postać, niepokojąca muzyka, roztarty na podłodze sos) budzą negatywne skojarzenia. Istotne było również hasło "Podejmij wyzwanie" kojarzone z fabułą serialu.

Jednocześnie Komisja oddaliła zarzut naruszenia standardów reklamy żywności skierowanej do dzieci. Analiza przekazu i planu mediowego – kierowanego do widzów powyżej 24 lat – nie wskazała, że reklama była adresowana do najmłodszych. Spot nie zawierał elementów językowych czy graficznych typowych dla komunikacji do dzieci, ani dodatków w zestawach, które mogłyby je przyciągać.
KER podkreśliła, że nawiązania do popkultury są dopuszczalne, ale muszą uwzględniać odpowiedzialność społeczną i kontekst. W tym przypadku wykorzystanie motywów „Squid Game” do promocji żywności uznano za niewłaściwe.











