Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 7 stycznia do 16 kwietnia br. wyniosła 2,57 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 20,17 proc. wśród wszystkich widzów oraz 12,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Serial na antenie TVP1 oglądać można od poniedziałku do piątku o godz. 17.55.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 19 lutego br. Przed telewizorami zgromadził on 3,10 mln oglądających.

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 180 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,75 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 21,72 proc. i 13,33 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/4-8-mln-widzow-ojca-mateusza-tvp1-pokonuje-konkurencje ##
TVP1 w czasie emisji produkcji jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu plasuje się Polsat, nadający w tym paśmie końcówkę „Dlaczego ja?” oraz serial „Pierwsza miłość”, co daje mu 14,81 proc. udziału. Trzeci jest TVN (końcówka „Ukrytej prawdy” oraz „Szpital”; 14,34 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 11,21 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajmuje trzecią pozycję za Polsatem i TVN.
Najnowsze odcinki „Klanu” pokazywane są w TVP1 od poniedziałku do piątku o godz. 17.55.











