Klienci Ergo Hestii skarżą się najmniej

Ergo Hestia może pochwalić się najlepszym współczynnikiem skarg spośród dziesięciu największych towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce. 

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Współczynnik pokazuje, jak często - w stosunku do wielkości firmy ubezpieczeniowej - skarżą się jej klienci. To stosunek udziału skarg zgłaszanych do Rzecznika Ubezpieczonych na dane towarzystwo ubezpieczeń, do udziału tego towarzystwa ubezpieczeń w rynku.

Im mniejszy udział skarg (bardziej zadowoleni klienci) i większe towarzystwo (udział w rynku), tym niższa wartość współczynnika*.

W roku 2011 wskaźnik dla Ergo Hestii wyniósł 0,735. Drugi był wynik PZU, na trzecim miejscu uplasował się TUiR Allianz Polska. W pierwszej dziesiątce znalazło się również MTU – druga spółka majątkowa w grupie Ergo Hestia. MTU ma najlepszy wynik wśród tzw. monolinerów –zakładów, w portfelu których dominują ubezpieczenia komunikacyjne. Właśnie do tych polis zgłaszana jest największa liczba skarg.

Źródło: dane za 2011 r., wyliczenia własne na podstawie www.rzu.gov.pl

Najmniejsza w odniesieniu do udziału w rynku liczba skarg to wynik m.in. inwestycji w system likwidacji szkód. Jak wynika z badań TNS Pentor, aż 77 proc. klientów Ergo Hestii, którzy mają polisę komunikacyjną AC, jest bardzo zadowolonych bądź zadowolonych z tego, jak szybko została zlikwidowana ich szkoda. To najlepszy wynik wśród towarzystw ubezpieczeniowych. Również ośmiu na dziesięciu klientów Ergo Hestii jest bardzo zadowolonych lub zadowolonych z wysokości odszkodowania AC – dostaje tyle pieniędzy, na ile liczyło. To także najlepszy wynik wśród towarzystw ubezpieczeniowych.

Ergo Hestia dba również o klientów mniej zadowolonych. Ci, którzy mają wątpliwości co do odszkodowania, są obsługiwani przez specjalne Biuro Zapytań i Reklamacji.

– W Ergo Hestii nie ograniczamy się do odpowiedzi na skargi. Sami szukamy klientów, którzy mogą mieć wątpliwości, i pomagamy im – mówi Agnieszka Zych, Dyrektor Biura Zapytań i Reklamacji Ergo Hestii.

Jako jeden z nielicznych ubezpieczycieli, Ergo Hestia przyjmuje skargi nie tylko na piśmie, ale również e-mailem, przez telefon, poprzez serwis internetowy eKonto, a także – specjalny formularz na stronie www. Ubezpieczyciel monitoruje też fora internetowe. To nowość na rynku ubezpieczeń. Eksperci Biura Reklamacji przeglądają fora internetowe i w sytuacji, kiedy znajdą wpis świadczący o niezadowoleniu klienta bądź nietypowej sprawie, kontaktują się bezpośrednio z Internautą, a później – rozwiązują sprawę.

W Ergo Hestii wszystkie skargi klientów są obsługiwane w jednym miejscu, dzięki czemu można sprawniej zarządzać informacją od klienta i dostosowywać procesy do jego potrzeb. Nowatorskim rozwiązaniem jest też wyznaczenie krótkiego, 14-dniowego terminu rozpatrywania reklamacji. Na rynku standardem jest termin 30-dniowy.

* Współczynnik skarg to wskaźnik definiowany jako procent ogólnej liczby skarg na poszczególne Towarzystwa Ubezpieczeń w stosunku do udziału w rynku (dane pochodzą z Raportu Rzecznika Ubezpieczonych "Skargi kierowane do Rzecznika Ubezpieczonych dotyczące problematyki ubezpieczeń gospodarczych oraz zabezpieczenia społecznego w 2011 roku", www.rzu.gov.pl).

***

Informacje o Grupie Ergo Hestia

Tworzą ją trzy spółki ubezpieczeniowe: STU Ergo Hestia SA, STU na Życie Ergo Hestia SA oraz MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Zarząd STU Ergo Hestia tworzą: Piotr Śliwicki - Prezes Zarządu, Grzegorz Szatkowski - Wiceprezes Zarządu, Małgorzata Makulska - Wiceprezes Zarządu, Adam Roman - Członek Zarządu.

W ubiegłym roku Grupie zaufało ponad 3,6 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. Co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania.

Głównym akcjonariuszem Grupy Ergo Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy Ergo Versicherungsgruppe, należący do największego globalnego reasekuratora, Munich Re.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"