Personalizacja reklam? Nadal dostajemy nietrafione reklamy

65 proc. respondentów twierdzi, że marki w ciągu ostatnich kilku lat coraz lepiej radziły sobie z personalizacją reklam i działań marketingowych. Nadal jednak aż 91 proc. badanych widzi dziennie przynajmniej jedną nietrafioną reklamę - wynika z raportu “The push and pull of personalization. How consumers perceive personalization across marketing and advertising”, opracowanego przez firmę Epsilon.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Personalizacja reklam? Nadal dostajemy nietrafione reklamy

Badania przeprowadzone przez Epsilon wskazują, że ludzie zwracają szczególną uwagę na działania marketingowe i reklamy marek, które faktycznie ich rozumieją. Gdy reklama prezentuje produkt, który rzeczywiście jest konsumentowi potrzebny lub przez niego pożądany, aż 61 proc. respondentów angażuje się w przekaz marketingowy. 

60 proc. badanych decyduje się na interakcję z przekazem marketingowym lub reklamą, kiedy zna i lubi markę. Z kolei 41 proc. angażuje się w reklamy związane z klimatem (treść, obraz, tekst). 

Ponad jednej trzeciej (36 proc.) podobał się przekaz, jaki niósł za sobą komunikat reklamowy, a tylko jedna czwarta respondentów poczuła, że marka jest dopasowana do ich zainteresowań i preferencji.

Personalizacja reklam - jak to działa?

Jak można jeszcze bardziej personalizować przekazy marketingowe i reklamowe, aby lepiej odpowiadały na potrzeby i oczekiwania klientów?

Marki dysponują dzisiaj większą ilością danych na temat swoich klientów niż kiedykolwiek wcześniej. Niemniej jednak nadal mamy do czynienia z reklamami, które nie trafiają precyzyjnie do odbiorców, do których trafić powinny. Takie nieprecyzyjne działania mogą nie tylko wpłynąć na wizerunek marki, ale również na sposób, w jaki konsumenci odbierają przekaz. Trzy czwarte respondentów w badaniu Epsilon stwierdziło, że postrzega negatywnie marki, które wykorzystują niedokładne dane o konsumentach w swoich komunikatach, np. reklama produktów dla dzieci kierowana jest do osób, które dzieci nie mają – mówi Agata Florczak, business integrated manager w Audience Media Group, polskiej grupie mediowej dostarczającej efektywne rozwiązania z zakresu digital marketingu. 

Florczak dodaje: – Rozwiązaniem w takiej sytuacji może być reklama kontekstowa. Według raportu firmy Nielsen „2023 Consumer Survey Report: How consumers response to macroeconomic events can inform marketing strategies”, konsumenci są bardziej otwarci na reklamy, gdy są one prezentowane w odpowiednich kontekstach. To kontekst ma bowiem największy wpływ na odbiorcę. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych