Komercyjne radio napędza sprzedaż muzyki

Największy wpływ przy odkrywaniu nowej muzyki i zachęcaniu do jejkupowania ma radio.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego przez reprezentującą brytyjskiekomercyjne stacje radiowe organizację RadioCentre wynika, że 56procent respondentów odkrywa nową muzykę przeważnie w radiu -informuje serwis Brand Republic.

Dla porównania, 17 procent badanych stwierdziło, że ich głównymźródłem jest tutaj internet, a tylko 13 procent wskazało natelewizję.

68 procent respondentów stwierdziło również, że słuchanie muzykiw radiu zachęciło ich do jej zakupu, podczas gdy w przypadkuinternetu wskaźnik ten wyniósł 24 procent, a w przypadku telewizji22 procent.

71 procent badanych przyznało także, że radio pozwoliło impoznać artystę, o którego twórczości nie dowiedzieliby się nigdzieindziej.

Badanie RadioCentre pokazuje również, że przy podejmowaniudecyzji o zakupie muzyki, radio i internet pełnią wspólnie ważnąrolę. 57 procent respondentów pobrało z sieci dany utwór po tym jakusłyszało go w radiu, 45 procent przed zakupem muzyki szukało jejna stronach typu MySpace, a 44 procent odwiedziło witrynę stacjiradiowej szukając tytułu wcześniej usłyszanego nagrania.

źródło: Brand Republic

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"