W sobotę mieliśmy okazję oglądać na Polsacie finałowy koncert drugiej edycji "Idola". Wielki finał oraz ogłoszenie wyników zgromadziły przed telewizorami 4 054 tysięcy widzów, czyli 315 tysięcy mniej niż finał I edycji (z 30 czerwca 2002 roku).
Jednak II edycja "Idola" cieszyła się znacznie większym zainteresowaniem publiczności niż I edycja, średnio oglądało ją 3 426 tysięcy widzów (I edycję - 2 916 tysięcy).
Od 9 lutego b.r. na ekrany telewizorów wszedł nowy program "Debiut", który zastąpi "Idola". Oglądalność trzech pierwszych odcinków wyniosła 3 363 tysięcy widzów, co pozwala przypuszczać, że program będzie cieszył się równie dużą popularnością, jak poprzednie edycje "Idola".
Większą część widzów II edycji "Idola" stanowiły kobiety (57%), widzowie z małych miasteczek i wsi oraz bardzo dużych miast z wykształceniem podstawowym i średnim.

Średnia oglądalność głównych edycji
OpisAMRAMR %SHR %Idol I 2 916 4897,90%21,90%Idol II3 426 2599,30%22,80%Debiut*3 362 7689,10%21,90%
Dane: AGB Polska
Grupa docelowa: wszyscy powyżej 4 roku życia
*pod uwagę wzięto trzy emisje „Debiutu” z 9, 13 i 16 lutego 2003 roku











