Z nowej edycji badania „Battle Royale” wynika, że budżet jest głównym czynnikiem ograniczającym liczbę subskrypcji. Względami finansowymi kieruje się 82 proc. uczestników ankiety. Przeciętne gospodarstwo domowe w USA korzysta średnio z 6,1 źródeł rozrywki wideo premium i 6,7 innych usług (na przykład z grami, muzyką, podcastami, prasą czy e-bookami).
Młodsi konsumenci korzystają z większej liczby źródeł rozrywki
Badanie wykazało, że Amerykanie jedynie połowę źródeł rozrywki traktują jako takie, bez których nie mogą się obyć („must have”). Każde domostwo korzysta średnio z 12,7 usług. Taki sam wynik odnotowano w edycji badania przeprowadzonej przed rokiem. Więcej źródeł rozrywki wykupują młodzi dorośli (15,8), a najwięcej domostwa z dziećmi (16,3).
- Badanie pokazuje zagrożenie, którym są dla dostawców rozrywki odejścia subskrybentów - zauważył Jon Giegengack, dyrektor w Hub i jeden z autorów badania. - Klienci korzystają z wielu źródeł, ale tylko połowa z nich jest uważana za niezbędną: pozostałe są zagrożone rezygnacją. Dane pokazują również możliwości dla firm, które mogą poprawić wrażenia użytkownika. Szeroka oferta na rynku jest równie dużym problemem, jak koszty poszczególnych usług - dodał.

Firma Kaltura szacuje liczbę serwisów streamingowych na świecie na 5,3 tys. W Polsce to m.in. Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, HBO Max, Player, Canal+ online, Polsat Box Go, Viaplay, a od 14 lutego 2023 roku także SkyShowtime. Oferta filmowa, serialowa, a także sportowa jest więc rozdrobiona na wiele usług. Nie wystarczy jeden abonament dostawcy płatnej telewizji, żeby oglądać najnowsze produkcje i najciekawsze mecze piłkarskie. W USA działa jeszcze więcej platform niż w Europie.
Z opublikowanego w kwietniu br. raportu Nielsena wynika, że prawie połowa amerykańskich odbiorców platform streamingowych (46 proc.) czuje się przytłoczona rosnącą liczbą serwisów i usług, co utrudnia im znalezienie pożądanych treści. Platforma Plex szacuje, że przeciętny Amerykanin na przeszukanie 4 serwisów poświęca pół godziny. Jeśli założymy, że niemal codziennie szuka nowych produkcji, to może być aż 7 dni w ciągu roku.











